22سال نظارت بر برنامه های قرآنی رسانه ملی با تاسیس شورای عالی قرآن صورت گرفت.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ؛ شورای عالی قرآن در 13 مهر 1370 با فرمان مقام معظم رهبری شروع به کار کرد.

تا نظارت ویژه ای به برنامه های قرآنی رسانه ی ملی صورت گیرد و در پرتو این نظارت و پژوهش اثر گذاری بیشتری بر جامعه از طریق فعالیت های قرآنی صدا و سیما صورت بگیرد و سیاستگذاری و نظارت، هدایت و ارتقای برنامه های مربوط به قرآن از ماموریت های این شورا تعریف شد.

محمد تقی میرزا جانی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران در آستانه 22 سالگی شورای عالی قرآن است.

بر اساس نگاه ویژه و خاص مقا معظم رهبری به مقوله ی قرائت قرآن به عنوان یک رسانه ی موثر که پیشینه ی بسیاری در تاریخ اسلام و منابع روایی دارد و همچنین عرضه این هنر قرآنی از طریق رسانه ملی که موجب اثر گذاری چند برابری آن می شود، مقدمات ضرورت تاسیس شورای عالی قرآن را فراهم نمود.
وی در ادامه با بیان اینکه اقبال روز افزون آحاد جامعه به ویژه جوانان به قرآن یکی از برکات انقلاب اسلامی است اظهار داشت: نگاه دقیق و هوشمندانه رهبر معظم انقلاب اسلامی در بهره گیری از رسانه وسیع رادیو و تلویزیون در بیشتر منتشر کردن عطر قرآن در سطح جامعه و پرکردن خلا ناشی از وجود یک پشتیبان و کارشناسی تخصصی حوزه ی قرآن در حوزه صدا و سیما، شورای عالی قرآن با فرمان رهبر معظم انقلاب تاسیس شد.
میرزاجانی با اشاره به اینکه در مدت 22 سال گذشته تمام تلاشها برای تحقق دستور رهبری صورت گرفته است گفت: اگر چه تولیدات و نظارت های بسیاری در حوزه ی قرآن صورت گرفته است ولی راضی کننده نیست و درحال تعامل با صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در صددد ارتقای برنامه ها هستیم.

به گفته ی میرزاجانی، ضبط تمام برنامه های صدا و سیمای ایران و ارزیابی و پایش آن ها یکی از جمله مواردی است که در طرح توسعه ی نظارت ها صورت می گیرد.

وی در پایان افزود: برگزاری کرسی های تلاوت، توسعه ی پژوهش ها و آموزش های تخصصی قرآن، و واگذاری طرح های مهمی از قبیل طرح ارزیابی قاریان و مدرسان قرائت از جمله وظایق سازمانی است ک به عهده شورای عالی قرآن گذاشته شده است.

برچسب ها: نظارت ، کرسی ، تلاوت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار