فروش ارز بانک مرکزي در امارات به اشخاص خاص چالش جدي را براي بانک ملي طي دو سه سال اخير به وجود آورد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران حيدري مديرعامل سابق بانک ملي در مراسم توديع خود با بيان اين موضوع عنوان کرد: مشکلات مربوط به سال 90 و بروز اختلاس 3000 ميلياردي و فروش ارز بانک مرکزي در دفتر فروش امارات متحده عربي اين بانک و تعداد زيادي از پرونده هاي بزرگ از مهمترين چالش هاي بانک ملي در دو سه سال اخير بوده است.

وي تصريح کرد: بانک ملي توانست با وجود اين بحران ها اقدامات لازم را به منظور عبور از اين شرايط سخت به مرحله اجرا بگذارد. 


حيدري با بيان آنکه ميانگين رشد منابع بانک ملي در سال 91 نسبت به سال گذشته بيشتر بوده است گفت: براثر عدم تعادل منابع و مصارف بيش از 120هزارميليارد ريال بدهي به بانک مرکزي داشتيم که با رشد جذب منابع و بدون قطع شدن پرداخت تسهيلات از سوي اين بانک توانستيم بخشي از اين بدهي 120 هزار ميليارد ريالي را به بانک مرکزي پرداخت کنيم.

وي در خصوص ميزان مطالبات معوق اين بانک گفت: اين رقم بالغ بر 170 هزار ميليارد ريال بوده که 50 هزار ميليارد ريال آن از طريق پيگيري هاي بانک وصول شده است.

مدير عامل سابق بانک ملي با بيان آنکه در 2 سال گذشته توفيقات مهمي در اين رابطه بانک ملي توانست بدست آورد عنوان کرد: زيان بعدي مربوط به 16 هزار ميليارد ريال خسارت وارده به بانک ملي در سال 90 بود که با پيگيري خود بانک و همکاري مجمع بانک مرکزي تسويه ي 120هزار ميليارد ريالي بدهي به بانک مرکزي در سال 90 و 91 انجام شد.

وي تاکيد کرد: در رابطه با بخش ساماندهي شرکتهاي تابعه بانک ملي با تدابيري انديشيده شده از سوي اين بانک ساماندهي آنها به مرحله اجرا گذاشته شد بدون اينکه با اين کار باعث افزايش سرمايه 100درصدي و فروش املاک کم بازده و مازاد بانک گرديد.

حيدري در رابطه با بحث افزايش سرمايه اين بانک عنوان کرد: با افزايش 22هزار ميليارد ريالي سرمايه اين بانک که در پايان سال گذشته بر اساس ارزيابي مجدد انجام شد سرمايه اين بانک به رقم 9960ميليارد ريال يا همان 100هزار ميليارد ريال رسيد همچنين مجموع دارايي هاي بانک ملي تا پايان سال 90 از مرز يک هزار تريليون ريال عبور کرد.
 
مدير عامل سابق بانک ملي ادامه داد: در مورد بحث بهره وري اقدامات لازم در رابطه با افزايش فعاليتهاي بانکداري الکترونيک در قالب طرح حذف ملي کارت بر اساس طرح رعد ملي و افزايش شعب تمام الکترونيکي به جا گذاشته شد که در حال حاضر تعداد شعب تمام الکترونيک اين بانک در سراسر کشور بالغ بر 50 شعبه است.
انتهاي پيام/

برچسب ها: مراسم ، تودیع ، بانک ملی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار