معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست کشور گفت: در حال پیگیری موضوع عملیات راه سازی در بافق هستیم که در صورت نیاز عملیات متوقف خواهد شد.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران، ابتکار در جمع خبرنگاران گفت: موضوع عملیات راه سازی در بافق یزد در حال پیگیری است و باید ابعاد آن را بررسی کنیم که در صورت  امکان ادامه پروژه متوقف خواهد شد.

وی در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران در خصوص عملیات جاده سازی در منطقه حفاظت شده گلول و سرانی ادامه داد: متاسفانه زمانی که من به سازمان برگشتم بخشی از جنگل تخریب شده بود و ادامه مسیر که بخشی کمی از جاده باقی مانده مقرر شده با هماهنگی اداره کل محیط زیست استان و سازمان محیط زیست انجام شود.

وی ادامه داد: در روز سوم حضورم در این مورد با فرمانده کل ناجا صحبت کردم و طبق مکاتبه ای که صورت گرفت موضوع را یادآوری کردم و ایشان قول دادند، همکاری کنند و امیدواریم که دیگر اینگونه موارد پیش نیاید و دستگاههای اجرایی ملاحضات زیست محیطی را در مناطق حفاظت شده جدی تر بگیرند.

وی با اشاره به افزایش تعداد محیط بانان گفت : حتما تعداد محیط بانان باید با منطقه و نیازهای و تهدیدها برابر باشد و این نیاز به اراده و عظم ملی هم دارد همچنین استاندار این مناطق نیز باید حامی باشد و زمانی که خودشان حامی باشند بیشتر کمک می کنند.

وی ادامه داد: محیط بانان قطعا به عنوان کسانی که در جبهه مقدم مشکلات محیط زیست هستند با خیلی از خطرات مواجه اند و ما تمام تلاشمان را برای حمایت از آنان می کنیم کما اینکه موضوع بیمه های تکمیلی را در دوره قبل پیگیری کردیم اگر چه بعدا عواقبش را نیز دیدیم.

ابتکار با اشاره به مشارکت ایرانیان خارج از کشور از یوز آسیایی گفت: مردم در همه نقاط دنیا می توانند از طریق سازمانهای مردم نهاد و بین المللی و صندوق بین المللی محیط زیست که بزودی راه اندازی می شود به ما کمک کنند و از همه علاقه مندان محیط زیست دعوت می کنم در هر جای دنیا هستند به کمک ما بیایند.

معاون رئیس جمهور ادامه داد: بسیاری از زیستگاههای یوز و گونه های دیگر در ایران در معرض تهدید است و با توجه به مشکلات دیگری که با آن مواجه هستیم با آغوش باز به استقبال کمکها و مشاوره های شما می رویم.

ابتکار از ارائه لایحه حفاظت از تالاب ها به مجلس گفت : بسیاری از تالاب های کشور اعم از هامون، پریشان، ارومیه، بختگان و حور العظیم که به دلیل ناکار آمدی و مدیریت ناصحیح آب با این مشکل مواجه شده اند برنامه داریم که بخشی از آن بین المللی است و باید روابط دو جانبه را زنده کنیم و در بخشی دیگر لایحه ای به زودی به مجلس خواهیم داد تا حفاظت از تالاب ها قانونی شود. /
برچسب ها: تالاب ، تهدید ، حفاظت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار