سرپرست اداره کل محيط زيست مازندران گفت : سازمان محيط زيست با احداث واحدهاي گردشگري در پناهگاه حيات وحش ميانكاله موافق است اما از اين منطقه بايد در حد معقول و منطقي استفاده شود .

 

داريوش مقدس در گفتگو با خبرنگارباشگاه خبرنگاران ساری افزود طرح مديريت ميانكاله كه فعاليت بخش هاي گردشگري نيز در آن مورد تاييد قرار گرفت ، با هزينه فراوان به تصويب رسيد و به همين دليل امكان تغيير در بخش هاي آن وجود ندارد .

وي به انتقادات مطرح شده مبني بر ناكام ماندن طرح انتقال ببر به ميانكاله و هدر رفتن بيش از 10 ميليارد ريال هزينه ساخت لانه ببر در اين منطقه گفت : اين طرح ، ارتباطي به سازمان حفاظت از محيط زيست مازندران ندارد و از طرحهاي ملي سازمان است .

سرپرست محيط زيست مازندران افزود : براي مشخص كردن حريم ميانكاله و جلوگيري از تجاوز افراد سودجو ، طرح فنس كشي محدوده ميانكاله اجرا مي شود كه انتظار مي رود مسوولان شهرستاني در اجراي اين طرح ، سازمان محيط زيست را همراهي كنند .

مقدس به انجام شكار غير مجاز در ميانكاله اشاره كرد و گفت : اين منطقه به دليل حضور پرندگان فراوان ، از مكان هاي مورد علاقه شكارچيان است كه لازم است با برگزاري دوره هاي آموزشي ، از انجام شكار پرندگان نادر و حفاظت شده اين منطقه جلوگيري شود .

وي همچنين از رد شدن مصوبه هيات دولت مبني بر احداث جاده دسترسي به دريا از ميان تالاب ميانكاله خبر داد و گفت : احداث اين جاده منتفي است و سازمان حفاظت از محيط زيست به هيچ عنوان اجازه تخريب اين منطقه با احداث جاده را نخواهد داد/س


برچسب ها: واحد ، گردشگری ، میانکاله
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.