معاون نخست وزير سوريه از احتمال بررسي تعويق زمان برگزاري انتخابات رياست جمهوري در اين کشور خبر داد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني العراقيه، قدري جميل گفت: پيشنهاد تعويق برگزاري انتخابات رياست جمهوري که قرار است در ماه ژوئيه سال 2014 برگزار شود، مطرح است. رايزني‌ها در اين باره ادامه دارد. 

جميل افزود: اين پيشنهاد در کنفرانس بين المللي ژنو 2 که در ماه نوامبر برگزار مي‌شود، مطرح خواهد شد. 

اين در حاليست که پيشتر پايگاه خبري المختصر در گزارشي مدعي شده بود بر اساس خبرهاي تاييد نشده از داخل و خارج سوريه به موجب توافق روسيه و آمريکا ممکن است انتخابات رياست جمهوري سوريه به تاخير بيفتد که در اين صورت بشار اسد تا سال 2016 در قدرت باقي خواهد ماند.

گفته مي‌شود توافق روسيه و آمريکا با هدف به نتيجه رساندن طرح خلع سلاح شيميايي سوريه و همچنين سرکوب گروههاي تندروي مسلح در سوريه است.

مشکلات ديگري که از آن به عنوان دليلي براي به تاخير انداختن زمان برگزاري انتخابات رياست جمهوري سوريه اعلام شده است آمار بسيار بالاي آوارگان سوري در خارج از کشور ، شرايط نامساعد امنيتي در داخل سوريه و تعطيلي يا غير فعال بودن بسياري از سفارتخانه هاي سوريه در کشورهاي مختلف دنياست.

با توجه به مشکلاتي که ذکر شد شرايط براي برگزاري انتخاباتي فراگير در سوريه فراهم نيست و تاخير در زمان برگزاري انتخابات رياست جمهوري موجب مي شود تا بشار اسد بتواند بر اساس ماده 87 قانون اساسي همچنان در قدرت باقي بماند.

هر چند اين خبر تاييد نشده است اما با توجه به شرايط سوريه و ناتواني مجامع بين المللي در حل بحران اين کشور به نظر مي رسد تداوم قدرت بشار اسد در سوريه گزينه‌اي کاملا جدي باشد.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار