توليدات ژانر پليسي در ايران فاصله زيادي با سينماهاي جهان دارد.

"كيوان كثيريان" منتقد سينما، در خصوص آثار توليد شده در ژانر پليسي به خبرنگار حوزه سينما باشگاه خبرنگاران، گفت: ژانر پليسي يكي از پرطرافدارترين ژانرها در جهان است و مخاطبان اين جنس سينما را به دليل هيجاني كه دارد، مي‌پسندند اما متأسفانه تا به امروز اين ژانر در ايران جدي گرفته نشده است.




وي افزود: ژانر پليسي در ايران به دليل كليشه‌اي شدن جذابيت خود را از دست داده و مخاطبان پس از ديدن بخشي از فيلم مي‌توانند آخر فيلم را حدس بزنند.

وي اظهار داشت: در آثار پليسي در قطب مثبت و منفي وجود دارد كه در آن پليس هميشه مثبت و خلافكار هميشه منفي است و اين يك‌رنگ بودن منجر به دوري فيلمسازان از اين ژانر مي‌شود.

"كثيريان" تصريح كرد: يكي ديگر از نكات مهم ژانر پليسي نويسندگي آن است كه علاوه بر جذابيت و فراز و فرودهاي فيلم بايد به گونه‌اي معمايي طراحي شود كه مخاطبان به راحتي نتوانند فيلم را حدس بزنند.

اين منتقد سينما در خصوص منفي بودن پليس عنوان كرد: نمي‌توان گفت تمامي پليس‌ها قهرمان و غيرخلاف هستند چون هيچ‌چيز مطلق نيست اما در اين ژانر محدوديت‌هايي وجود دارد كه باعث يك‌نواختي آن مي‌شود.

وي خاطر نشان كرد: توليدات در اين ژانر بايد واقع‌گرا باشد تا منجر به جذب مخاطب شود چون اين ژانر در تمام دنيا از جذابيت بالايي برخوردار است و مردم كشور ما هم از اين حيث مستثني نيستند، امروز با وجود ساخت آثار پليسي باز هم به نسبت ديگر كشورها نتوانسته موفق عمل كند./ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار