رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شوش از بازدید یک هزار و 800 گردشگر خارجی از ابتدای امسال تاکنون در این شهرستان خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان؛ رضا چنانی اظهار کرد: از ابتدای امسال بیش از یک هزار و 800 گردشگر از کشورهای مختلف از شوش دیدن کرده‌اند.

وی افزود: این گردشگران از کشورهایی همچون ژاپن، آلمان، چین، استرالیا، عراق، ایتالیا برای دیدن آثار باستانی شوش آمده بودند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شوش ادامه داد: بازدید این گردشگران بیشتر از بناهای تاریخی و مذهبی شوش همچون قلعه باستانی، کاخ آپادانا شهر شاهی، آکروپل، موزه شوش و هفت‌تپه، معبد چغازنبیل و حرم دانیال نبی (ع) بوده است.

وی با بیان اینکه بیشترین تعداد گردشگر از کشورهای آلمان، فرانسه و ایتالیا هستند گفت: با توجه مضاعف به بحث گردشگری می‌توان اقتصاد پایداری را در منطقه ایجاد کرد.

چنانی همچنین با اشاره به هفته گردشگری خاطرنشان کرد: با آغاز هفته گردشگری و میراث فرهنگی، زنگ ملی گردشگری با شعار گردشگری پایدار، آموزش و رسانه در یکی از مدارس شهر شوش همزمان با سایر مدارس استان به صدا درآمد.

وی اضافه کرد: این هفته به منظور آشنایی بیشتر با آثار تاریخی و فرهنگی شهر، بازدید از بناهای تاریخی و موزه‌ برای عموم رایگان بوده و بازدید از هتل‌ها و بررسی وضعیت رفاهی گردشگران از دیگر برنامه‌های میراث فرهنگی شوش است.

این شهرستان با برخورداری از جاذبه‌های تاریخی و مذهبی مقصد اول گردشگران برای بازدید از استان خوزستان است و یکی از کهن‌ترین شهرهای ایران محسوب می‌شود./س
برچسب ها: بازدید ، گردشگری ، شوش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.