روبرتو پاریزی ناظر فدراسيون جهاني اسكي روز گذشته از پیست اسکی روي چمن تاريك دره همدان بازدید کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛
در این بازدید عیسی ساوه شمشکی رییس فدراسیون و سید عبدی افتخاری مدیرکل ورزش و جوانان استان و کارشناسان فدراسیون نیز حضور داشتند.

ناظر فدراسیون جهانی در این بازدید از پیست چمن ، تله سیژ و رستوران و حوابگاه مجموعه بازدید کرد و از تمامی زوایای برای ارئه در فدراسیون جهانی نیز عکسبرداری نمود.
در پایان این بازدید پارزی از عیسی ساوه شمشکی رییس فدراسیون و سید عبدی افتخاری مدیرکل ورزش و جوانان استان برای بازدید از پیست اسکی رم ایتالیا و حضور در مسابقات جهانی دعوت بعمل آورد.
گفتنی است در صورت تاييد پيست روي چمن تاريك دره از سوي ناظر ايتاليايي فدراسيون جهاني از اين پس این پیست مي تواند ميزبان رقابت هاي بين المللي و جهاني باشد.

با تلاش های مدیرکل ورزش و جوانان استان ساخت پیست اسکی تاریکدره همدان از سال 86 آغاز شد و امروزپیست اسكی تاریك دره سومین پیست مطرح كشور است و پس از پیست های شمشك و دیزین، پیست اسكی همدان به عنوان منحصر به فرد ترین پیست اسكی در تمام كشور مطرح است .
این پیست با یك هزار و 600 متر طول قابلیت برگزاری مسابقات اسكی روی چمن و برف را در تمام فصول سال دارد.

تله سیژ این مجموعه با یكصد صندلی و یك هزار و 600 متر طول خط فعال شده كه با راه اندازی این دستگاه وسعت پیست به 50 هكتار رسیده است.
در كنار این پیست ساختمان دو طبقه شامل آشیانه برف كوب این مجموعه با زیربنای 300متر قرار گرفته و سرویس بهداشتی، دفتر هیات، سالن اجتماعات، انبار، وسایل اسكی و موتورخانه و اتاق كنترل خط دستگاه ها تله سیژ در این مجموعه قرار دارد.
پیست اسكی تاریك دره همدان باتوجه به وجود این امكانات و تجهیزات پیشرفته به عنوان یكی از پیست های منحصر به فرد كشور محسوب می شود همچنین برای پذیرش میزبانی مسابقات بین المللی ساخت هتلی مجهز و چهار طبقه در این پیست آغاز شده كه یك طبقه آن تا پایان امسال به بهره برداری می رسد.
پیست اسكی تاریك‌دره همدان با میزبانی از گردشگران و ورزشكاران بسیار در طول سال، محور توسعه گردشگری زمستانی این استان به شمار می‌رود و این پیست قابلیت و آمادگی لازم برای برگزاری جشنواره های مختلف ورزش های زمستانی را دارد.
این پیست حدود دو كیلومتر از مسیر پیست بوسیله دستگاه بالابر توان جابجایی بیش از یكصد نفر را دارد.
همچنین پیست تاریك دره دارای پناهگاه و مهمانسرایی با زیربنای 550 متر مربع،خوابگاه، رستوران، مدرسه اسكی و تاسیسات برق اضطراری است.
اين مجموعه كه دومين پيست بزرگ اسكي روي چمن در كشور است، ۳۰هزار متر مربع مساحت دارد و پيست آن در ابعاد ۶۰ در ۵۰۰ متر طراحي شده كه ارتفاع آن از نقطه شروع تا پايان ۱۴۰ متر تفاوت دارد.
اين پيست داراي تله‌اسكي با ظرفيت ۵۰ نفر، سيستم جديد بدون وزنه تعادل و سيستم آبياري تحت فشار نيمه اتوماتيك است./س
برچسب ها: ناظر ، فدراسیون ، پیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.