جانشین رییس پلیس راهور ناجا، ازصدور گواهینامه های جدید پایه3 برای متقاضیانی که نخستین بار خواهان دریافت گواهینامه هستند، خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مازندران ، سردار موسی امیری در حاشیه چهارمین یادواره سرداران و 95شهید حوزه جوادالائمه شهرستان آمل که در روستای " عالی کلای آهی" این شهرستان برگزارشد، گفت: گروه بندی جدید صدور گواهینامه های رانندگی از سوی دولت در 5 گروه نسبت به مقررات قبلی اضافه و اعلام شده است.

وی افزود: با تصمیم جدید از سوی دولت، با احتساب گواهینامه های پایه یک و 2، گواهینامه جدید پایه 3 نیز برای افرادی که نخستین بار خواهان گرفتند، گواهینامه هستند، داده می شود.

جانشین رییس پلیس راهور ناجا ادامه داد: متقاضیانی که 18 سال دارند می توانند برای گرفتن گواهینامه پایه 3 اقدام ومدت آن نیز 2 ساله است.

سردار امیری ادامه داد : این افراد پس از دو سال می توانند نسب به گواهینامه پایه 2 اقدام کنند.

وی ادامه داد: در تغییرات جدید، گواهینامه جدید به موتورسیکلت سواران و گواهینامه های خاص برای وسایط نقلیه عمرانی و مهندسی داده خواهد شد.

جانشین رییس پلیس راهور ناجا درخصوص تغییرات در صدورگواهینامه های فعلی نیز گفت: دریافت گواهینامه پایه 2 برای افراد با شرایط سنی21 سال و پایه یک نیز 25سال اعلام شده و مدت اعتبار گواهینامه های پایه دو و یک به مدت 10 سال است.

سردار امیری یادآورشد: گواهینامه های جدید به صورت هوشمند است و برای افرادی که اولین بارگواهینامه دریافت می کنند، تمدید آن را دارند ویا تعویضی ویا درخواست المثنی را دارند، داده می شود/ز.


برچسب ها: اعطا ، جدید ، پایه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
ramin
۱۰:۳۱ ۲۰ مهر ۱۳۹۶
با سلام من سال 84 گواهینامه گرفتم که یک ساله بود بعد عوض کردن پنج ساله دادن بعد بازن یه پنج ساله دیگه . پارسال هم تعویض کردم که اینبار ده ساله دادن ولی بازم روش نوشته پایه سه . الان قضیه چیه که من دوازده ساله گواهینامه دارم ولی بازم پایه سه هستش لطفا راهنماییم کنین
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۸:۴۷ ۰۹ شهريور ۱۳۹۴
سلام.من متولد 76هستم و امسال 27آبان میرم 18سالگی.یعنی افتادم تو18سالگی میتونم گواهینامه بگیرم؟