امام جمعه مشهد گفت: باید ارزش‌های انقلاب و آرمان‌های امام(ره) باید در هر دیپلماسی مورد توجه قرار بگیرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ، آیت الله سید احمد علم الهدی در خطبه های نماز جمعه این هفته مشهد با بیان این مطلب اظهار کرد: وقتی سیره امام جواد(ع) را ارزیابی می‌کنیم، منظور رهبری از به کار بردن ادبیات "نرمش قهرمانانه" برای ما تبیین می‌شود.

عضو خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: ما در دیپلماسی خود به آنچه که دولت در نیویورک اجرا کرد نیازمند بودیم، مردم به این دولت رای دادند و این دولت با گفتمانی خاص روی کار آمده، این دولت گفته برای حل مشکلات اقتصادی از دیپلماسی استفاده می‌کند و این حق دولت است که از این امکان بهره ‌ببرد و کسی نباید در این موضوع ممانعت ایجاد کرد که با استفاده از ظرفیت سیاست خارجی مشکلات کشور حل شود.

وی گفت: اماواقعیت چیز دیگری است، رهبر معظم انقلاب در دیدار با خبرگان به سه نکته اشاره داشتند و فرمودند باید به این موارد دقت کنیم، ایشان فرمودند بباید به واقعیات، آرمان‌ها و راهبردها توجه داشته باشیم.

امام جمعه مشهد افزود: واقعیت این است که ما به لحاظ اقتصادی دچار مشکل هستیم اما باید توجه کنیم که توجه به واقعیات آرمان‌ها و راهبردها را از بین نبرد.

وی با بیان اینکه از روز اول انقلاب امام معتقد بودند که ایران صرفا برای مرزهای جغرافیایی ایران نیست ادامه داد:35 سال مردم ایران ایستادند و راه صدور انقلاب استکبارستیزی و مبارزه مردم ما با آمریکا بود، 35 سال استکبارستیزی ما منجر به بیداری اسلامی شد.

به گفته عضو خبرگان رهبری، بیداری اسلامی نقطه توجه مردم را به سرکوب‌گری آمریکا توجه داد، چند سال است که جوانان بحرینی سینه خود را در برابر گلوله‌های آمریکا و جلادهای آل خلیفه سپر کرده‌اند و این بیداری اسلامی نتیجه 35 سال استکبار ستیزی ملت بود که این موج را در کشورهای اسلامی ایجاد کرد.

وی تاکید کرد: ما می‌خواهیم مشکلات اقتصادی را حل کنیم و تحریم‌ها را با مذاکره کنترل کنیم و دولت نیز با همین گفتمان وارد عرصه شده است و مردم نیز به آن رای داده‌اند، اما حرف این است که آیا مردم در اجرای این سیاست از آرمان‌های امام دست کشیده‌اند و از استکبار ستیزی دست کشیده‌اند و نظر رهبری را زیر پا گذاشته‌اند؟

امام جمعه مشهد گفت: آمریکا 60 سال است که با همه ما مسلمانان دشمنی کرده است، 25 سال در زمان طاغوت رژیمی را بر ما مسلط ساخت که ملت را تحقیر کرد و مردم بیدار شدند و در این 35 سال نیز هر جا که دشمنی با ملت ایران وجود داشت آمریکا از آن حمایت کرد و از هیچ اقدامی در دشمنی با ایران کوتاهی نکرد، آمریکا دشمن 60 ساله ما است و آیا با یک لبخند و مذاکره دست از ما بر می‌دارد.

آیت الله علم الهدی با بیان اینکه خنده تاکتیکی تنها کودکان را فریب می‌دهد، آیا ما بچه هستیم؟ افزود: در حالی که رئیس جمهور آمریکا در سخنرانی خود گفت ما حق را به ایران می‌دهیم، فردای آن روز مشاور امنیتی وی گفت لغتی که اوباما از آن استفاده کرد این بود که ایران حق استفاده از انرژی هسته‌ای را دارد نه حق غنی‌سازی را.

وی گفت: هنگامی که نخست وزیر رژیم صهیونیستی به آمریکا رفت همین آقای اوباما دوباره علیه ما موضع گرفت و بار دیگر گفت که گزینه نظامی در رابطه با ایران روی میز است.

عضو خبرگان رهبری اظهار کرد: آیا همین افراد نبودند که دیدار و لبخند زدند پس چرا بار دیگر این گونه سخن گفتند و حرف از گزینه نظامی زدند. آمریکا دشمن است و مسئولان توجه داشته باشند در دیپلماسی با چه موجودی دارند دیپلماسی اجرا می‌کنند.

امام جمعه مشهد افزود: خشنودی غرب و آمریکا برای ما واجب نیست، برای ما واجب آن رسیدگی به جوان بحرینی است که در برابر آمریکا ایستاده است و از آن واجب‌تر فضای حزب‌الله و مصر و فلسطین است که در حال مبارزه هستند، ما نباید آرمان‌هایمان را فراموش کنیم.

وی با اشاره به این مطلب که ما نمی‌خواهیم مانع دیپلماسی شویم، خود اینها در زمان هشت سال دفاع مقدس همه کاره بودند و دیدند دشمن چگونه رفتار می‌کند، تاکید کرد: مشکلات امروز ما حتی درصدی از مشکلات هشت سال دوران دفاع مقدس ما هم نیست. این مردم انقلاب کردند و جان فرزندانشان را پای انقلاب دادند/س.

برچسب ها: انقلاب ، اسلام ، آرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.