تفاوت نرخ تعرفه ی دولتی و خصوصی زیاد بوده و باید كار کارشناسي شود تا به قیمت واقعی برسیم.

 به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان  باشگاه خبرنگاران؛دکتر هوشنگی، مدیر کل دفتر بیمه سلامت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پاسخ به میزان تعرفه گفت: با عنایت خداوند بتوانیم تفاوت نرخ تعرفه دولتی و خصوصی را کمتر کنیم و باید کار کارشناسی شود تا قیمت تمام شده ویزیت معین شود چرا که از قیمت واقعی بیشتر می باشد.

 وی در خصوص میران آمار این تفاوت ها گفت: تعرفه های خصوصی که اعلام شده بیش از تعرفه هایی که دولت اعلام کرده است که نزدیک به تعرفه های واقعی می باشد و رعایت نمی شود.

 دکتر هوشنگی افزود: بیش از 10 درصد پزشکان تعرفه دولتی را رعایت نمی کنند.

 وی ادامه داد:تعرفه متخصص را بیست هزار تومان اعلام کردند اما حدود 30 درصد بیشتر از این تعرفه از مردم دریافت می شود.

 مدیر کل دفتر بیمه سلامت در پاسخ به اين سوال كه چه کسی مسئول این تخلف است گفت: هم دولت، وزارت  بهداشت و خود ما می باشیم که با پیگیری نسبت به رفع آن اقدام کنیم.

وی در خصوص  پیگیری انجام گرفته گفت: در دولت جدید تعرفه ها به سمت واقعی تر برود که ما بتوانیم نظارت داشته باشیم و در ادامه گفت تعرفه ها واقعی بوده و باید واقعی اش بکنیم و نباید چنین اتفاقی بیافتد.

 دکتر هوشنگی در خصوص نظارت ها به خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: قطعا افزایش یافته و ادامه داد فکر نکنید ما خیلی راضی هستیم که مثلا اینگونه پرداخت از جیب مردم باشد.

وی در مورد سوال پرداخت 70 درصدی دولت و 30 درصدی مردم گفت:  این مسئله هم دغدغه وزیر محترم تعاون، کار و رفاه اجتماعی است و هم دغدغه وزیر محترم بهداشت و درمان که از جیب مردم این هزینه پرداخت نشود ، در حال پیگیری هستند که مشکل را حل کنند و پزشک خانواده و نظام ارجاع یکی از ابزارهای رفع این مشکل می باشد.

 دکتر هوشنگی در خصوص سوال طولانی بودن روند اجرای طرح پزشک خانواده گفت: راه کارهایی دیگری در نظر داریم که در کوتاه مدت جواب دهد که تعرفه واقعی یکی از آنها می باشد./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.