ارسلان کاظمی با تاکید بر اینکه تنها خود وی از صحبتهای مدیران تیم فیلادلفیا اطلاع دارد، گفت: مدیرفنی تیم به من قول بازی در فصل آینده و حتی نگه داشتن شماره 14 برای این فصل را داد.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ ارسلان کاظمی که بعد از چندین سال تحصیل و بازی در آمریکا در دور دوم یارکشی NBA هم انتخاب شد، طی روزهای گذشته برای نهایی کردن قرارداد خود با تیم پتروشیمی به ماهشهر رفت و بلافاصله برای انجام کارهای مربوط به تحصیل خود به تهران بازگشت و در این بین در جریان فینال قهرمانی نوجوانان آسیا به سالن آزادی هم سر زد.

ارسلان در گفتگو با خبرنگار ما با تاکید بر حضور در تهران بعد از یک سال و دو ماه، دلایل نرفتن به چین یا اروپا و رفتن به پتروشیمی را تشریح کرد:‌ برخی مسائل وجود داشت از جمله اینکه می خواستم در این مهلت یک ساله، فرصت بازی زیادی داشته باشم. از لیگ چین که خوشم نمی آید اما ترجیح دادم در ایران باشم تا افراد مختلفی بازی ام را ببینند و جوانترها هم فرصتی برای دیدنم در بازیها و باز شدن راهشان به این مسیر داشته باشند.  
 
سایرین که با مدیر فیلادلفیا صحبت نکرده اند

وی در پاسخ به کسانی که اعتقاد دارند دیگر شانسی برای رفتن به لیگ NBA  ندارد، می گوید: نظر همه محترم است اما کسی به جز من با مدیرفنی تیم فیلادلفیا صحبت نکرده است. مدیر تیم تمام کارهایی را که از من در این مدت می خواست برایم روشن کرده و قول داده که برای سال بعد با بازگشت به آمریکا برای این تیم بازی کنم. حتی تا جای ممکن قول داده که برای فصل آینده پیراهن شماره 14 فیلادلفیا را برایم نگه دارد.
 
یک سالن برای تمرین و جایی برای استراحت می خواهم

شرایط شهر ماهشهر و دوری از هیاهوی پایتخت برای برخی بازیکنان آسان نیست و در زمانهای طولانی بازی در این منطقه برایشان خسته کننده می شود اما ارسلان ادعا می کند که با علم به این موضوع ماهشهر را برای بازی انتخاب کرده است: ماهشهر را انتخاب کردم تا از هیاهو و حاشیه دور باشم. من تنها یک سالن برای تمرین می خواهم و یک اتاق که استراحت کنم. اگر قرار بود بیشتر، دوستانم را دیده و خوش بگذرانم به تمرین نمی رسیدم. این صرفا یک برنامه کاری است و علاوه بر تجربه برای من، به تیم پتروشیمی هم کمک می کند. 

مدیرفنی فیلادلفیا به ایران می آید

وی در مورد پخش نشدن بازیهای پتروشیمی و دیده نشدن بازی خود توضیح داد: در ماهشهر تمام بازیها ضبط می شوند. من هم می توانم فیلم بازیها را روی اینترنت آپلود کنم. از طرفی مدیرفنی فیلادلفیا قول داده که برای تماشای یک یا دو بازی من به ایران بیاید. البته نمی دانم که این اتفاق در فصل عادی می افتد یا در مرحله پلی آف؟ اما قطعا بازیهای مراحل پلی آف برای تماشا بهتر است.

بازیکن سابق تیم کالج اورگان و فیلادلفیا در پاسخ به سوال خبرنگاری در مورد اوضاع بین ایران و آمریکا اشاره کرد: قطعا همه از جمله خودم از فضای جدید به وجود آمده بین دو کشور خوشحالند. همیشه در آمریکا از من در مورد این مسائل سوال می شد. خوشحالم که شرایط بهتر می شود و امیدوارم این روند پیشرفت ادامه پیدا کند چون از نظر شرایط ورزشی و اقتصادی هم به ما کمک می شود. 

پیشنهاد چین اختلاف مالی فاحشی داشت

وی در مورد شرایط مالی توافق با پتروشیمی تاکید می کند: زمانی که می خواستم به ایران بیایم با هیچ تیم دیگری صحبت نکردم. خیلی از تیمها برای صحبت با من تلاش کردند اما از همان اول به طور مستقیم با پتروشیمی صحبت کردم. قطعا از نظر مالی پیشنهاد چینی ها فرق فاحشی داشت و بهتر بود. اروپا هم در حد و اندازه های پتروشیمی بود اما براساس شرایط ترجیح دادم به ایران بیایم. برای دانشگاه هم از روز شنبه مدارک خود را تحویل می دهم و با توجه به داشتن مدرک لیسانس امیدوارم مشکلی برای دوره ارشد نداشته باشم.

ارسلان در مورد حواشی نیامدن به تیم ملی، شرایط خود را اصلی ترین دلیل عنوان کرده و می گوید: حاشیه ها همیشه به وجود می آیند اما بازیکن اگر از نظر فکری قدرت داشته باشد به این مسائل توجهی نمی کند. امسال درست پیش از جام جهانی است و سال سختی برایم محسوب می شود. تیم پتروشیمی سال قبل قهرمان لیگ شده و امسال هم انتظار دیگری به جز قهرمانی ندارند امیدوارم با تلاش همه، فصل خوبی در این تیم داشته باشیم. در نهایت هم اگر به تیم ملی دعوت شدم حتما به همراه تیم می روم. 

اولویتم NBA است

وی ادامه می دهد: خیلی ها می پرسیدند که چرا به تیم ملی دعوت نشدی؟ در حالی که اوضاع اینطور نبود مشحون همیشه به من لطف داشته و در صحبت با وی هم قبلا گفته بودم که اولویت اول من لیگ NBA است چیزی که برای هر بازیکن بسکتبالی هم می تواند اولویت اول باشد اما خیلی هم دوست دارم که به تیم ملی کمک کنم. در جام جهانی هم نه تنها فیلادلفیا بلکه بسیاری از تیمهای دیگر هم ماموران خود را می فرستند تا بازیکنان را زیر نظر بگیرند. دور قبلی که لذت زیادی از حضور در بازیها بردم. برای این دور هم اما و اگرهایی وجود دارد اما امیدوارم همه چیز تا آن زمان خوب پیش رود. 

فیلادلفیا من را در پست 4 می خواهد

ارسلان در مورد جنبه هایی که باید روی آن کار کند، اضافه کرد: NBA از من می خواهد که روی بازی پیرامونی کار کنم. این اولویت کاری من است. آنها می دانند که من ریباندر خوبی با بازی خوب زیر حلقه هستم. توانایی توپ دزدی دارم و دفاعم ایرادی ندارد. البته بازی پیرامونی هم مشکل خاصی ندارد اما چون مدتها در کالج به عنوان فوروارد قدرتی بازی می کردم این شرایط پیش آمد.

وی از پست خود در تیم پتروشیمی گفت: در پترو به عنوان بازیکن پست 3 و 4 بازی می کنم اما در تیم فیلادلفیا من را به عنوان فوروارد قدرتی می خواهند.

در اورگان 4 نفر از 5 نفر فقط شوت می زدند

بازیکن جدید پتروشیمی در مورد ماجرای شوت نزدن خود در تیم اورگان توضیح داد: من بازیکنی هستم که اول برد تیم را می خواهم و بعد به دنبال امتیاز آوردن می روم. در تیم اورگان از 5 بازیکن، چهار نفر بودند که در هر موقعیتی به دنبال پرتاب توپ و امتیاز آوردن بودند به همین دلیل من ترجیح می دادم کارهایی را انجام دهم که کس دیگری نمی خواست این وظایف را انجام دهد.
 
ارسلان تاکید کرد: نمی توان گفت که در شوتهایم ضعف دارم اما قرار است که روی این مورد بیشتر از بقیه چیزها کار کنم. خبرنگاران آمریکایی صحبتهای زیادی را در مورد بازی من مطرح می کردند که نمی توان چندان به آنها اتکا کرد. برای من صحبتهای مدیر باشگاه مهم بود که تمام نکات لازم برای کار را یادآوری کرده است.  

برچسب ها: ارسلان ، کاظمی ، ماهشهر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار