رافائل کورئا و اوو مورالس، روسای جمهور اکوادور و بولیوی روز پنجشنبه اعلام کرده اند در صورتی که اصلاحات پیشنهادی از سوی کشورهای آمریکای لاتین در سازمان آمریکایی حقوق بشر اجرا نشود این سازمان را ترک خواهند کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازپایگاه خبری تله سور ، رهبران هر دو کشور اعلام کرده اند که اگر تا سال 2014 در ساختار و مکان این سازمان تغییراتی اساسی مشاهده نکنند این سازمان را همچون ونزوئلا ترک خواهند کرد.
مقامات هر دو کشور اعلام کرده اند که با وجود اینکه این منطقه موضوعات منطقه آمریکای لاتین را بررسی می کند اما از سوی مقامات آمریکای شمالی نظارت می شود و همچنین مرکز این سازمان در آمریکا قرار دارد.
مورالس طی دیدار با همتای اکوادوری خود بر اتحاد میان شهروندان منطقه تاکید کرده از مردم خواسته است تا با این اتحاد با امپریالیزم مبارزه کنند.
 چندی پیش نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا  اعلام کرد که ونزوئلا به صورت رسمی سیستم آمریکایی حقوق بشر را ترک کرد.
مادورو خاطرنشان کرده بود که این سیستم به حاکمیت این کشور و همچنین آرمان های سوسیالیستی این کشور ضربه های شدیدی وارد می‌کند و دولت به همین علت این سیستم را به صورت رسمی ترک کرده است.
اعلام شده است که هوگو چاوز، رئیس جمهور فقید ونزوئلا پیش از مرگ خود نیز یکی از منتقدان اصلی این سیستم‌به‌شمار می رفته است که او نیز تصمیم داشته که عضویت ونزوئلا در این سیستم را لغو کند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار