گوشت اگر در قطعات كوچك و به صورت كبابي طبخ شود ارزش مواد غذايي را حفظ مي كند.

احمدرضا درستي، متخصص تغذيه و رژيم درماني در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: يكي از بهترين روش ها براي تهيه غذا، روش كباب كردن گوشت است كه اين روش پخت اما نسبت به ساير روش هاي بخارپز هم برتري دارد و ارزش ماده غذايي گوشت نيز حفظ مي كند.

وي افزود: زماني كه كباب حرارت اوليه اش فراهم شد، پروتئين هاي سطحي گوشت بسته مي شود و از بخار آب تا حد زيادي جلوگيري مي شود كه اين باقي ماندن بخار آب حاصل از حرارت در گوشت است كه باعث پخته شدن گوشت مي شود خواص گوشت نيز تا حد قابل توجهي حفظ مي شود.

وي گفت: براي حفظ مواد پروتئيني بايستي چند نكته را رعايت كرد و بهتر است گوشت را قبل از كباب كردن در سس بخوابانيد چرا كه اين كار باعث مرطوب و پايين نگه داشتن درجه حرارت آن مي شود.

وي اظهار داشت: بهتر اين است كه گوشت را در قطعات كوچك تهيه كنيد تا درجه حرارت گوشت به هنگام پخته شدن پايين بيايد و سعي كنيد براي تهيه كباب گوشت هاي لخم را انتخاب كنيد چرا كه چربي كمتر باعث كاهش شعله و دور مي شود.

وي تصريح كرد: قبل از كبابي كردن گوشت بهتر است گوشت را گرم كنيد و براي اين كار بهتر است قطعات گوشت را در يك كيسه نايلني پيچيده آنها را سي تا 60 دقيقه در آب گرم نگه داريد و سپس آن را بپذيرد.

وي در خاتمه گفت: به هنگام كباب كردن گوشت را به طور مرتب پشت رو كنيد، پشت و رو كردن گوشت به معناي آن است كه هيچ طرفي از گوشت بيش از اندازه حرارت جذب نكند كه در نهايت گوشت سريعتر مي پزد و لايه هاي بيروني آن كمتر دچار سوختگي مي شود./ح

برچسب ها: گوشت ، ویتامین ، کباب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار