یک ناو هواپیمابر آمریکا برای شرکت در رزمایش مشترک دریایی با کره جنوبی و ژاپن در هفته آینده، روز جمعه وارد شهر بندری بوسان در کره جنوبی شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری یونهاپ، ناو هواپیمابر 97 هزار تنی یو اس اس جرج واشنگتن که با سوخت هسته ای کار می کند، به همراه رزمناو یو اس اس آنتیتام س جی-54 و ناوشکن یو اس اس پربل دی دی جی- 88 -که هر دو مجهز به موشک های هدایت شونده هستند- ، وارد بندر بوسان در 450 کیلومتری جنوب سئول، پایتخت کره جنوبی شد.

این ناوگان جنگی که متعلق به ناوگان هفتم نیروی دریایی آمریکا و مقر اصلی آن یوکوسوکای ژاپن است، پس از چهار روز اقامت در شهر بندری بوسان در رزمایش مشترک آمریکا، ژاپن و کره جنوبی که از هشتم اکتبر در سواحل جنوبی شبه جزیره کره برگزار خواهد شد، شرکت کند.

در این رزمایش سه جانبه که با هدف تقویت عملکرد نیروی دریایی سه کشور و عملیات امداد و نجات ، و جستجو برگزار می شود، ناوشکن های ایجیس و دیگر ناوهای جنگی از کره جنوبی و ژاپن نیز شرکت خواهند کرد.

ناو یو اس اس جرج واشنگتن که قابلیت حمل حدود 70 جت جنگنده و بالگرد ضدزیردریایی را دارد، پیش از ورود به بوسان در رزمایش دریایی مشترک آمریکا و کره جنوبی - از سی ام سپتامبر تا سوم اکتبر- شرکت کرد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار