همزمان با آخرین روز از هفته ی گردشگری، با حضور معاون هماهنگی امور زائران استانداری خراسان رضوی دو پروژه ی اقامتی در مشهد به بهره برداری رسید.



به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ، محمد مهدی اعلایی در مراسم افتتاح این پروژه ها ضمن تقدیر از همه ی دست اندرکارانی که در بخش های دولتی و خصوصی استان زمینه ی میزبانی مناسب از میلیون ها زائر امام هشتم (ع) را فراهم کردند، گفت: در نیمه ی اول سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال های گذشته، بیشترین میزان حضور زائر را در مشهد مقدس شاهد بودیم که با وجود مشکلات ساختاری، متناسب با امکانات موجود خدمات قابل قبولی به آنان ارایه شد.

وی از خدمت به زائران امام رضا (ع) به عنوان خیر دنیا و آخرت یاد کرد که خداوند نصیب مردم خراسان رضوی و مشهد مقدس کرده است و همه باید تلاش کنند با ارتقای سطح خدمات به زائران، شکر این نعمت را به جا آورند.

معاون استاندار خراسان رضوی ادامه داد: ما به داشته های کنونی راضی نیستیم و باید سطح ارایه ی خدمات در هر صنفی و در هر وضعیتی روز به روز بهتر شود، به طوری که زائران امام رضا (ع) در هر بار تشرف به مشهد مقدس توسعه ی کمی و کیفی خدمات به زائران را لمس کنند.

اعلایی اقامتگاه ها را از مهم ترین ارکان ارایه ی خدمت به زائران عنوان کرد و گفت: این موضوع سهم عمده ای در رفاه زائران دارد و بخش اعظمی از هزینه ی زیارت زائران را به خود اختصاص داده است و تغییر در وضعیت ارایه ی خدمت در این حوزه برای زائران کاملا ملموس خواهد بود.

وی ادامه داد: طی بررسی ها و نظارت های اعمال شده توسط مراجع ذی ربط، در مجموع نحوه ی ارایه خدمت در اقامتگاه های رسمی مورد تایید قرار گرفته است و ساماندهی اقامتگاه های غیر رسمی نیز به دلیل اهمیت آن باید با اتخاذ تدابیر مناسب صورت گیرد.

معاون هماهنگی امور زائران استانداری خراسان رضوی تاکید کرد: اتحادیه های صنفی مراکز اقامتی مشهد باید برای نظارت بر اقامتگاه های رسمی و ساماندهی اقامتگاه های غیر رسمی همکاری و برنامه ریزی داشته باشند.

اعلایی تصریح کرد: به لطف الهی و عنایت اهل بیت (ع) آمارها حاکی از رشد تصاعدی اقبال مسلمانان اقصی نقاط جهان برای تشرف به حریم قدس رضوی و عرض ارادت به این دردانه ی عالم خلقت است؛ از این رو استان برای میزبانی شایسته از زائران غیر ایرانی امام هشتم(ع) باید آمادگی ویژه ای داشته باشد که در حال برنامه ریزی در این خصوص هستیم.

گفتنی ست دو پروژه اقامتی مذکور، هتل گلشن رضوی با اعتباری بالغ بر 29 میلیارد تومان و هتل ایستاتیس با اعتباری بالغ بر 10 میلیارد تومان است که به بهره برداری رسید./س


برچسب ها: معاون ، هماهنگی ، امور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.