سرتاج عزيز، مشاور ارشد دولت در شوراي امنيت ملي پاکستان اعلام کرد به رغم يک رشته حملات خونين در شمال شرق اين کشور، اسلام آباد هنوز هم مايل است با گروه شبه نظاميان طالبان مذاکره کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ؛‌ سه بمب گذاري طي يک هفته در شهر پيشاور پاکستان باعث کشته شدن بيش از 140 نفر از جمله غيرنظاميان شد و اين موضوع باعث شد سوالاتي زيادي در مورد طرح دولت جهت برقراري صلح با گروه شورشيان طالبان مطرح شود.

تاکنون گروه تحريک طالبان پاکستان مسئوليت اين حملات را که دو مورد بمب گذاري در کليسايي در اين کشور و مورد ديگر نيز به منظور توطئه براي به بن بست رساندن گفتگو ميان دولت و شورشيان طالبان بود،به عهده نگرفته است.

سرتاج عزيز، مشاور امنيت ملي و امور خارجه نواز شريف، نخست وزير پاکستان گفت گفتگو ميان دولت و گروه طالبان باعث ايجاد فرصت مي شود.

وي در گفتگو با خبرنگاران گفت:« به رغم بروز حوادث و به دليل اينکه گروه طالبان از گروه هاي مختلفي تشکيل شده است و همگي اين گروه ها تمايل خود را براي گفتگو با دولت اعلام کرده اند، گزينه گفتگو با طالبان بايد دنبال شود.»

سرتاج عزير افزود:« در اين ميان بعضي از عناصر مايل هستند در اين گفتگو ها اختلال ايجاد کنند اما در مجموع  هدف اين گفتگو پايان دادن به اين گونه حوادث است. »

به گزارش خبرگزاري فرانسه از اسلام آباد، اظهارات سرتاج عزيز يک روز پس از آن مطرح شد که گروه تحريک طالبان پاکستان اعلام کرد در صورتي آتش بس با دولت اعتبار دارد که حمله هواپيماهاي بدون سرنشين آمريکا به مناطق قبايلي اين کشور که محل اختفاي اعضاي اين گروه است، خاتمه يابد.
برچسب ها: طالبان ، مذاکره ، آمادگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار