استاندار چهارمحال و بختياري تاكيد كرد: بافت روستاهاي گردشگري در اين استان نبايد تخريب و مورد غلفت قرار گيرد.

علي اصغر عنابستانی در نخستين جشنواره روستاگردي استان چهارمحال و بختياري در روستاي ياسه چاه افزود: بافت هاي فرسوده روستاهاي مانند ابيانه، كندوان و ماسوله باعث توسعه گردشگردي روستايي شده است و بافت روستاهاي سرآقا سيد و ياسه چاه در استان چهارمحال و بختياري نيز بايد حفظ شود.
به گفته وي، بافت هاي تاريخي و اكوموزه ها يك فرصت مطلوب براي توسعه صنعت گردشگري است و بايد از اين فرصت ها و ظرفيت ها به نفع مردم روستا استفاده كرد.
عنابستاني تاكيد كرد: اقتصاد گردشگري در روستاهاي تاريخي و طبيعي این استان چندان مورد توجه قرار نگرفته است در حالي كه توسعه اقتصادي گردشگري باعث اشتغال پايدار و ماندگاري روستاييان در مناطق روستايي مي شود.
استاندار چهارمحال و بختياري گفت: فرهنگ و ديد مردم نسبت به گردشگر بايد تقويت شود و بعد اقتصاد گردشگري در بين مردم تبيين شود.
به گفته وي، متاسفانه هنوز زيرساخت هاي بخش گردشگري در برخي از نقاط گردشگري مورد قبول نيست و براي اين بهبود وضعيت زيرساخت ها بايد بيشترين تلاش را كرد.
عنابستاني گفت: در چند سال اخير، جهش بزرگي در صنعت گردشگري استان بوجود آمده است و در طرح كلان استان چهارمحال و بختياري نيز جزو استانهاي هدف گردشگري قلمداد شده است.
نخستين جشنواره روستا گردي استان چهارمحال و بختياري در روستاي تاريخي ياسه چاه به مدت سه روز در حال برگزاري است./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.