سخنگوي کميسيون عمران مجلس با بيان اينکه اگر احتکار خانه‌هاي خالي شکسته شود، قطعا قيمت‌ها در اين بازار به ثبات مي‌رسد، گفت: بايد ديد، پشتوانه اجرايي پيشنهاد وزير مسکن مبني بر افزايش مدت زمان اجاره‌نشيني چيست؟

حامد قادر مرزي نماينده مردم کردستان و قروه در خانه ملت در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران با بيان اينکه  برنامه‌هاي وزير راه و شهرسازي در رابطه با افزايش مدت زمان اجاره‌نشيني بيشتر در حد يک پيشنهاد بوده است. اظهار داشت: در اين مسئله بايد به دنبال پشتوانه اجرايي آن باشيم، چرا که اگر دولت ابلاغ کند که مدت اجاره‌بها از يک سال به 2 تا 5 سال افزايش يابد. آيا قانوني است که صاحب‌خانه را اجبار به انجام اين کار کند يا خير.

وي به نحوه ارائه اين موضوع توسط وزير راه و شهرسازي به مجلس اشاره کرد و افزود: اين موضوع در حدي نيست که دولت بخواهد در قالب لايحه به مجلس ارائه دهد و از طرفي با وضعيت کنوني طرح اين موضوعات در صحن علني با هدف مجلس سازگار نيست.

قادر مرزي با اشاره به خانه‌هاي خالي در کشور، اذعان داشت: دولت مي‌تواند پس از شناسايي قطعي خانه‌هاي خالي، اقدام به اخذ عوارض و يا ماليات از صاحبان آنها به ميزان مدت زمان خالي بودن خانه نمايد، چرا که به همان اندازه که راه براي شناسايي خانه‌هاي خالي وجود دارد، به همان ميزان راه براي فرار وجود دارد.

سخنگوي کميسيون عمران مجلس با بيان اينکه لازم است برنامه‌اي براي خانه‌دار شدن، اجاره‌نشينان تدوين شود، گفت: مسکن نياز اوليه همه آحاد جامعه است، ، از اين‌رو مجلس عزم خود را جهت حل مشکلات جزم کرده است. اما با اين وجود نياز به يک برنامه مدون براي اين مسئله ضروري است.


برچسب ها: مسکن ، اجاره ، اجرا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار