پژوهشگران پژوهشگاه صنعت نفت توانستند با دستیابی به دانش فنی آنالیز گوگرد عنصری، به انحصار دو کشور چین و کانادا در این حوزه پایان دهند.

 به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران؛رئیس گروه پژوهش و ارزیابی مواد در پژوهشگاه صنعت نفت با اعلام این خبر گفت: تا کنون فناوری آنالیز گوگرد عنصری در انحصار دو کشور چین و کانادا قرار داشت؛ از این رو نمونه گوگرد عنصری میدان های گازی کشور، برای ارزیابی به این دو کشور ارسال می شد، که با تحقق دستیابی پژوهشگاه به این فناوری از خروج ارز از کشور جلوگیری شد.
 
طاهره پور صابر با بیان اینکه ارسال نمونه عنصر گوگردی به خارج از کشور افزون بر خروج ارز، زمان زیادی نیز صرف می شد، تصریح کرد: در گذشته نتایج ارزیابی گوگرد عنصری میدان های گازی کشور بدون حضور و تایید کارفرما انجام می شد.
 
پورصابر با اشاره به این که ارزیابی گوگرد عنصری میدان های گازی، لازمه ایجاد پالایشگاه ها است، تاکید کرد: عملیات ارزیابی گوگرد عنصری با فناوری پژوهشگاه صنعت نفت برای نخستین بار در کشور و در یکی از میدان های مشترک گازی با موفقیت انجام شده است.
 
رئیس گروه پژوهش و ارزیابی مواد در پژوهشگاه صنعت نفت به اهمیت ارزیابی و آنالیز گوگرد عنصری اشاره و تصریح کرد: با توجه به نوع گوگرد عنصری،  پالایشگاه ها احداث می شوند؛ از این رو در صورتی که این نوع گوگرد آنالیز نشود، پس از احداث پالایشگاه به دلیل سازگار نبودن نوع گوگرد با سیستم پالایشگاه، گرفتگی در خطوط لوله ایجاد می شود.
 
وی با بیان این که دستیابی به فناوری آنالیز و ارزیابی گوگرد از سوی ایران مزیت رقابتی مهمی در برابر رقبای خارجی محسوب می شود، گفت: نسبت به رقبا، فرآیند آنالیز گوگرد عنصری با توجه به اینکه ایران این فناوری را در اختیار دارد در مدت زمان کمتری انجام می شود.
 
پور صابر افزود: در فاز نخست، آنالیز گوگرد عنصری عنصر شناسایی و در فاز دوم حلال نوع گوگرد شناخته شده، شناسایی می شود.

انتهاي پيام/

برچسب ها: گوگرد ، نفت ، عنصر ، پالایشگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار