زندگی نامه یکی از ژانرهای محبوب سینماست و در این بین زندگی نامه چهره های سیاسی همیشه جذابیت خاصی برای هالیوود داشته است.


ويلسن(2014)

زندگی نامه یکی از ژانرهای محبوب سینماست و در این بین زندگی نامه چهره های سیاسی همیشه جذابیت خاصی برای هالیوود داشته است.

جان اف. کندی و نیکسون از جمله روسای جمهور آمریکا هستند که تاکنون فیلم زندگی شان ساخته شده و سال گذشته استیون اسپیلبرگ با ساختن لینکلن تصویری به نسبت دقیق از زندگی آبراهام لینکلن ارائه کرد حالا نوبت به وودرو ویلسن، یکی دیگر از رئیس جمهورهای سابق آمریکا، رسیده است.

شرکت برادران وارنر برای کسب حقوق کتاب زندگی نامه ای ویلسن نوشته اسکات برگ در مراحل اول مذاکره قرار دارد این کتاب درباره وودرو ویلسن، بیست و هشتمین رئیس جمهور آمریکاست و به تازگی منتشر شده است.

لئوناردو دی کاپریو قرار است در اقتباس سینمایی از کتاب نقش ویلسن را بازی کند او این فیلم را با همکاری جنیفر دیویسن کیلاران از شرکت " آپیان وی" و خود برگ تهیه می کند برگ در کتاب تصویری قهرمانانه از ویلسن ارائه داده و بر دستاوردهای ترقی خواهانه او مانند راه اندازی صندوق ذخیره فدرال و تلاش او در حمایت از معاهده ورسای و تشکیل مجمع ملل تاکید می کند، در حالی که پیشینه ضعیف ویلسن در مورد آزادی های مدنی و حقوق مدنی آمریکای آفریقایی تبار را کمتر مورد توجه قرار داده است.

ویلسن هم چنان از نظر مورخان حرفه ای یک چهره جنجالی و از نظر بسیاری از طرفداران حقوق بشر یک ضد قهرمان است کتاب ویلسن چند لحظه دراماتیک را که می تواند مبنای یک فیلم باشد، به خوبی ترسیم کرده است سفر او به سراسر آمریکا در 1919 برای کسب حمایت برای تشکیل مجمع ملل شاید از همه آشکارتر باشد از دیگر موارد ، رابطه ویلسن با ادیت گالت و عروسی آن ها در کاخ سفید در 1915 ( همسر اول ویلسن در 1914 درگذشت و او آخرین رئیس جمهوری است که در کاخ سفید ازدواج کرد) مبارزات انتخاباتی ویلسن در 1912 و تصمیمش برای ورود به جنگ در 1917 است گفته می شود دی کاپریو خودش فیلم را کارگردانی می کند و احتمالاً برگ در نوشتن فیلمنامه همکاری کند./ي2

منبع:ماهنامه فيلم نگار.
برچسب ها: دی کاپریو ، سینما ، ویلسن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار