معاون بهره برداري شركت مهندسي آبفاي كشور گفت: دچار كم آبي سيستماتيك هستيم.

 

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز، تشيعي در شانزدهمين همايش ملي بهداشت محيط ايران در تبريز افزود: به طور سيستماتيك در كشور دچار كم آبي هستيم و اين روند به سرعت رو به افزايش است.

وي اظهاركرد: مناطق خشك و نيمه خشك كشور با بارندگي متوسط ۲۵۰ ميلي متر و تدوام خشكسالي براي سيزدهمين سال متوالي از طرفي و رشد مصرف ناشي از رشد فعاليت ها از طرف ديگر مواجه هستند.

تشيعي با بيان اينكه به دليل واقعي نبودن تعرفه ها، قيمت تمام شده آب از مشتركين گرفته نمي شود، گفت: صنعت آب دچار كم پولي سيستماتيك است و ساختار اقتصاد ملي و بين المللي اين موضوع را تشديد كرده است.

وي بر ضرورت مشاركت همه دست اندركاران محيط زيست و بهداشت كشور در راستاي تضمين كيفيت آب آشاميدني تاكيد كرد و گفت: با نگاه به جايگاه آب در نظام سلامت كشور متوجه مي شويم زنجيره اي از فعاليتهاي مشاركتي نياز است كه نظام بهداشت و سلامت كشور به اهداف حاكميتي خودش دست پيدا بكند.

شانزدهمين همايش ملي بهداشت محيط ايران به همت دانشگاه علوم پزشكي و با مشاركت انجمن علمي بهداشت محيط ايران از ۹ مهر در تبريز آغاز شده و امروز به كار خود پايان مي دهد.

در اين همايش سه روزه مقالاتي در خصوص محورهاي آب و فاضلاب، آلودگي هوا ، مديريت يكپارچه پسماند، بهداشت محيط محيط، بهداشت مواد غذايي، حوادث و بلاياي طبيعي و بيماريهاي ناشي از محيط زيست ارائه شد.

در حاشيه اين همايش همچنين نمايشگاهي از توانمندي هاي صنعت آب كشور برپا شد. /س

 

برچسب ها: آبی ، سیستماتیک ، کم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.