رئیس انجمن طناب کشی تیم ملی مسابقات آسیایی تایلند را در پیش دارد که ما درصدد برگزاری مسابقات قهرمانی کشوری پیش از مسابقات آسیایی هستیم.

اکبری در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران گفت: تیم ملی طناب کشی اواخر دی ماه سال جاری دهمین دوره مسابقات آسیایی تایلند سرانکوک را در پیش دارند مسابقات به صورت 8 نفره برگزار می شود. انجمن طناب کشی درصدد آمادگی ملی پوشان و کسب مدال در این مسابقات است.

رئیس انجمن طناب کشی ادامه داد: انجمن طناب کشی قصد دارد به جهت اعزام تیم ملی پرقدرت در این رقابت ها مسابقات قهرمانی کشور را پیش از شروع مسابقات آسیایی برگزار کند تا در 2 بخش مردان و زنان تیم ملی قدرتمندی از کشورمان عازم مسابقات شود.

اکبری تصریح کرد: فدراسیون آسیایی طناب کشی همزمان با مسابقات آسیایی تایلند خواهان برگزاری مسابقات چهار نفره در تایلند است از این رو تیم ملی طناب کشی علاوه بر شرکت در مسابقات آسیایی 8 نفره در مسابقات 4 نفره تایلند نیز شرکت می کند.

رئیس انجمن افزود: هدف انجمن طناب کشی از اعزام تیم ملی به مسابقات کسب مدال آسیایی در 2 بخش 8 و 4 نفره است امیدواریم منابع ملی اعزام  تیم های ملی مردان و زنان به مسابقات آسیایی تامین شود تا ورزشکاران بدون مشکلی عازم مسابقات شوند.

وی افزود: انجمن طناب کشی طی روزهای اخیر با علیپور رئیس فدراسیون انجمن های ورزشی در خصوص اعزام تیم ملی طناب کشی به مسابقات جلسه ای برگزار کرده است در این جلسه علیپور رئیس فدراسیون قبول همکاری با انجمن طناب کشی در خصوص تامین منابع مالی جهت اعزام ملی پوشان به مسابقات را داده است.

اکبری ادامه داد: ورزشکاران طناب کشی از پتانسیل و توانایی بالایی برخودار هستند در صورت حمایت مالی و توجه به تیم ملی طناب کشی می توانیم امیدوار به کسب مدال و درخشش ملی پوشان در مسابقات آسیایی باشیم.

وی افزود: تیم ملی بانوان طناب کشی در مسابقات 2008 ماکائو شرکت کرده است و موفق به کسب مقام سوم مسابقات شده است البته متاسفانه به دلیل کمبود منابع مالی در دوره های هشتم و نهم مسابقات حضور و شرکت نکردیم.

رئیس انجمن افزود: رشته طناب کشی و ورزشکاران فعال در این حوزه جهت پیشرفت و توسعه نیاز به حمایت مسئولین و بودجه مالی مناسب دارند متاسفانه انجمن طناب کشی جهت تقویت زیرساخت های این رشته بودجه لازم را در اختیار ندارد البته باید برنامه ریزی های دقیق و منظم انجمن این رشته علی رغم محدودیت بودجه ای که با آن مواجه است اما در مدارس – دانشگاه ها و مکان های مختلف برگزار می شود.

رئیس انجمن ادامه داد: کلاس مربیگری اوایل مهر ماه در استان اصفهان با حضور 25 نفر از قهرمانان و علاقه مندان به این رشته در سطح کیفی بسیار مطلوبی برگزار شده است استان اصفهان تاکنون میزبان چندین دوره کلاس مربیگری بوده است.

برنامه ریزی های منظم در این استان سبب شده است که این استان در مسابقات قهرمان سال گذشته قهرمان شود و تیم زنجان که پیش از این مدعی قهرمانی بود را در فینال شکست دهد.

گفتنی است، مسابقات قهرمانی کشوری بانوان در استان مرکزی و در بخش مردان در استان زنجان برگزار می شود البته با توجه به این که تاکنون مکان مناسبی جهت خوابگاه ورزشکاران مشخص نشده است لذا زمان قطعی برگزاری مسابقات نیز در آینده نزدیک از سوی انجمن اعلام می شود./مح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار