موزه شهید رجایی از اماکن تاریخی منطقه 12 شهر تهران است.


 به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، محمد علی رجائی در سال 1312 در قزوین به دنیا آمد و از چهار سالگی با مادر و برادر خود زندگی می کرد در 13 سالگی به تهران رفته و مشغول به کار شد.
 
 در سال 1338 از دانشسرای عالی در رشته ریاضی فارغ التحصیل و به عنوان دبیر ریاضی در آموزش و پرورش یک سال بعد نماینده مجلس و به عنوان اولین نخست وزیر در کابینه شرکت کرد.
پس از بنی صدر رئیس جمهور ایران  شد و سرانجام در 8 شهریور 1360  به همراه چند تن از مقامات دولتی توسط سازمان مجاهدین خلق ایران در یک بمب گذاری به شهادت رسید.
 
 خانه شهید رجایی از 1343 تا حدود 17 سال محل سکونت شهید رجایی بود.
 
 از سال 1373 با همت بنیاد شهید و سازمان میراث فرهنگی در ردیف آثار ملی و یادمانی برای حفظ خاطرات آن معلم شهید در آمد خانه شهید رجایی،‌قدیمی و به صورت اندرونی بیرونی است مساحت آن 254 متر مربع  با زیر زمین، دو طبقه است.
 
 زیر زمین با طاق های آجری محل حمام، آب انبار و طباخ است.
 
 آشپزخانه با وسایل طباخی و به همان شکل باقی مانده، اتاق خواب شامل کردی و پشتی های معروف شهید رجایی است.
 
 در پذیرایی، میز و صندلی کار، وسایل شخصی، کتابخانه دست ساز شهید رجایی،‌آینه معروف او که قطعه ای از شیشه اتوبوس بود صندوقچه ویترین و یاد داشت های شخصی،‌کمک لباس ها قرار دارند.
 
 آثار هنری اهدا شده به موزه و بخش هایی از زندگی نامه شهید رجایی در قالب هایی به چشم می خورد.
 
 گفتنی است:  برای بازدید موزه شهید رجایی می توانید به خیابان مجاهدین اسلام ،‌نرسیده به چهار راه آبسردار، کوچه آجانلو مراجعه و با شماره تلفن 33566665 تماس حاص نمایید .






 
گزارش : از ساره کلهر

برچسب ها: موزه ، شهید ، رجایی ، تهران ، قدیم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار