مدیر کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت :مرمت اضطراری مدرسه چهار باغ اصفهان در دستور کارمیراث فرهنگی قرار گرفت.

محسن مصلحی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان، افزود : مرمت کاشی های سر در مدرسه چهار باغ توسط تیم مستقر در مدرسه آغاز و به محض ابلاغ اعتبارات هزینه های آن پرداخت خواهد شد .

وی اظهار داشت: تیم کارشناسی میراث فرهنگی استان اصفهان طی یک هفته گذشته اقدام به کار کارشناسی در خصوص نیاز قسمتهای مختلف جهت مرمت صورت داده بود که در این بازدید در تعامل با متولیان مسجد متذکر شدیم که در صورت وجود اعتبار ، ضروری است تا به جای مرمت کف فرش شبستان زیر گنبد ، کاشی های سر در به صورت اضطراری در اولویت مرمت قرار گیرد.

مصلحی تصریح کرد: با تخصیص اعتبارات لازم مرمت ماذنه ها، ایوان و تزیینات بنا آغاز خواهد شد.

مدیر کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان بر تعامل نهادهای مرتبط با بناهای تاریخی در جهت مرمت و نگهداری بناها تاکید کرد و افزود : ازسرمایه گذاری نهادهای ذینفع در مرمت بناهای تاریخی یا نظارت واخذ مجوز از اداره کل میراث فرهنگی استقبال می کنیم.

وی خاطر نشان کرد: اظهار نظر غیر کارشناسانه در خصوص مسائل اداری و کارکنان اداره کل میراث فرهنگی که اخیرا از سوی فردی غیر متخصص در مدرسه چهارباغ در برخی رسانه ها گروهی به چاپ رسیده نه تنها کمکی به حفظ و نگهداری بناهای تاریخی نمی کند بلکه مانع از تعاملات مثبت در حفظ بناهای تاریخی می گردد.

شایان ذکر است ، اداره کل میراث فرهنگی ضمن تشکر از مجموعه مدرسه تاریخی چهار باغ به دلیل همکاریهایی که تاکنون جهت حفظ و نگهدای این مدرسه تاریخی داشتند در خواست دارد با توجه به اینکه در آمدهای حاصل از این مدرسه شامل فروش بلیط بازدید و استفاده از فضای تاریخی به این مجموعه اختصاص دارد همچون گذشته همکاری های لازم را جهت مرمت و نگهداری با اداره کل میراث فرهنگی داشته باشد. /س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.