"واشنگتن پست" در گزارشي فاش کرد که سازمان سيا کمک به شورشيان تحت حمايت آمريکا را تقويت کرده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه جروزالم پست، روزنامه واشنگتن پست به نقل از مسئولان آمریکایی نوشت علت این اقدام سیا، شکست های راهبردی تروریست ها در سوریه بوده است.
مها نعامه گزارشگر تلویزیون سوریه در این باره گزارش داد: یکی از ویژگی های سیاست آمریکا، ایجاد توهم و ترویج آن به منظور فریب دادن افکار عمومی داخلی و خارجی است. ولی این بار به نظر می رسد آمریکایی ها ناشیانه عمل کرده اند و کسی سخن آنان را باور نمی کند. اقدام آمریکا به تقسیم کردن تروریست ها در سوریه به دو دسته «تندرو» و «میانه رو» دیگر حتی افکار عمومی آمریکا را هم قانع نمی کند.
واشنگتن که حمایت سیاسی و تدارکاتی از تروریست ها را بر عهده دارد و مراکز جذب نیرو و تامین مالی و سلاح آنها را به همراه عربستان زیر پوشش خود گرفته است، از عملکرد تروریست های دست پرورده خود در خاک سوریه ناامید شده است. واشنگتن، شکست های تروریست ها در سوریه را نه فقط شکست تاکتیکی بلکه شکستی راهبردی برای آنها و متحدانشان می داند.
واشنگتن پست ضمن اذعان به این مسئله به نقل از یکی از مسئولان آگاه از عملیات محرمانه دستگاه اطلاعات آمریکا در سوریه نوشت سرخوردگی آمریکا از شکست تروریست ها در سوریه موجب شد سازمان سیا برنامه محرمانه آموزش تروریست ها را در اردن برای جنگیدن در سوریه گسترش دهد. به گفته مسئولان آمریکایی، سازمان سیا در سال گذشته حدود یکهزار جنگجوی مخالف سوریه را آموزش داده و اکنون مربیان بیشتری را به منظور توسعه برنامه آموزش مخالفان مسلح سوری به اردن اعزام کرده است. این جنگجویان در پایگاه های مخفی سیا آموزش می بینند.
روزنامه انگلیسی تایمز نیز از تلاش عربستان برای متحد کردن چهل سازمان اسلام گرا در سوریه زیر پوشش «جیش الاسلام» خبر داد. این روزنامه در ادامه این سئوال را مطرح کرد که غرب به این طرح عربستان که موجب تقویت گروه های تندرو خواهد شد چه واکنشی نشان خواهد داد؟
در این چارچوب منصف المرزوقی رئیس جمهور تونس در گفتگو با شبکه سی ان ان آمریکا اذعان کرد بین پانصد تا هشتصد جوان تونسی برای جنگیدن در کنار گروه های مسلح به سوریه رفته اند. وی گفت عزیمت این افراد به سوریه مشکلاتی داخلی ایجاد می کند که امنیت تونس را به خطر می اندازد. اما مرزوقی این واقعیت را فراموش کرده است که خودش حامی مستقیم اعزام تروریست ها به سوریه بوده و عثمان بطیخ مفتی تونس را به علت مخالفت با کسانی که مردم تونس را به جهاد در سوریه دعوت می کردند، برکنار کرده است.
برچسب ها: سیا ، آمریکا ، شورشیان ، آموزش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار