رییس کمیسیون نظارت، بهداشت و محیط زیست شورای اسلامی شهرآمل، با اشاره به تکمیل شدن مکان فعلی دفن زباله های تولیدی شهرهای مرکزی مازندران درمحل عمارت آمل، اجرایی شدن هرچه سریعتر زباله سوز در این شهرستان را مورد نیاز جدی وضروری دانست.

نائیج نژاد در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری گفت: روزانه بیش از 250تن زباله شهرستانهای آمل، محمودآباد وفریدونکنار از 25 سال گذشته تاکنون به مکان فعلی "عمارت "در مسیرجاده هراز آمل حمل می شود و ظرفیت این مکان کمتر از دو سال تکمیل وجایی برای دفن زباله نخواهد بود.

وی افزود: در این مدت بیش از یک میلیون تن زباله در محل عمارت به شيوه سنتي دفع مي شود كه نفوذ شیرابه های این حجم زباله ، به آبهای زیر زمینی و آلودگی های زیست محیطی آن جبران ناپذیر است.

رییس کمیسیون نظارت، بهداشت و محیط زیست شورای اسلامی شهرآمل تصریح کرد: متاسفانه مکان دیگری هم در این شهرستان به لحاظ نزدیکی محل زندگی در این شهرستانها وجود ندارد تا جایگزین شود.

نایج نژاد ، اجرایی شدن هرچه سریعتر مصوبه کارگروه پسماند مازندران برای احداث کارخانه زباله سوز شهرهای مرکزی مازندران در آمل را ضروری خواند و ابرازامیدواری کرد: دولت هم شرایط حضور سرمایه گذارن بخش خصوصی را در این طرح مهم زیست محیطی فراهم کند.

وی با بیان اینکه برای اجرای این طرح مهم نیاز به اراده ملی وهمراهی بخش خصوصی و مسئولان استانی است، گفت: آمادگی کامل داریم با حمایت های مسئولین استانی هر چه سریعتر راه کاری علمی و دوست دار طبیعت اتخاذ شود.

از حدود سه سال گذشته تاکنون موضوع ساخت کارخانه زباله سوز شهرهای مرکزی مازندران در شهرستان آمل فقط به برگزاری جلسات مختلف در سطح مدیران استانی وشهرستانی ختم شد وعزم جدی برای اجرایی شدن کارخانه زباله سوز ویا کمپوست در این شهرستانها هیچگاه دیده نشد!

البته بنا به گفته سرمایه گذار مالزیایی، کارخانه زباله سوز با جدیدترین تکنولوژی سوزاندن انواع زباله های بیمارستانی وصنعتی که هیچ گونه آلودگی زیست محیطی حتی در فاصله 50متری قبل از کارخانه نداشت وامکان ساخت آن در محدوده های درون شهرهم بدون مانع اعلام شده بود، مسئولان استان مازندران وشهرهای مرکزی مازندران را برای سوزاندن روزانه 500تن زباله و تولید حدود 12مگاوات انرژی برق امیدوار کرد./س

برچسب ها: مکان ، دفن ، زباله
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.