مراسم آغاز به کار دبیرخانه کنگره بین‌المللی خطر جریان‌های تکفیری با سخنرانی آیات عظام مکارم شیرازی و سبحانی در قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، در مراسم آغاز به کار دبیرخانه کنگره بین‌المللی خطر جریان‌های تکفیری برای اسلام، مسلمین و بشریت و راه‌های برون‌رفت از آن، علاوه بر آیات عظام مکارم شیرازی و سبحانی، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور، آیت‌الله مقتدایی و نیز جمعی از اعضای جامعه مدرسین، تعدادی از ائمه جمعه شهرهای مختلف و نیز علمای اهل سنت مناطق گوناگون حضور داشتند.

در ابتدای مراسم حجت‌الاسلام سید مهدی علیزاده موسوی، دبیر اجرایی کنگره به سخنرانی پرداخت و با بیان اینکه حضور علمی علمای بزرگ فریقین در این گردهمایی علمی مقدس و باشکوه سرفصل جدیدی در مقابله با جریان‌های تکفیری می‌گشاید، اظهار کرد: امیدواریم این امر به حول و قوه الهی موجب پایان یافتن جنایت‌های بی‌شمار تکفیری‌ها در قتل عام مسلمانان و ویرانی آثار و ابنیه اسلامی باشد.

در ادامه آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی طی سخنانی گفت: احساس می‌کنیم که امروز خطری بزرگ جامعه اسلامی را تهدید می‌کند؛ ما در مقابل این خطر مسئولیت داریم و نباید سکوت کنیم بلکه باید آنچه در توان داریم، اقدام کنیم.

این مرجع تقلید با بیان اینکه امروزه خطر جریان‌های تکفیری نه تنها مسلمانان بلکه اسلام را هم تهدید می‌کنند، خاطرنشان کرد: در حالیکه دنیا آماده پذیرش اسلام شده اقدامات تکفیری‌ها در مقابل، موجب اسلام‌ستیزی می‌شود.

پس از آن آیت‌الله جعفر سبحانی به سخنرانی پرداخت و اظهار کرد: هر چند در طول تاریخ گروه‌های تکفیری در میان مسلمانان پیدا می‌شدند اما این مسئله یک مشکل داخلی بود ولی امروز دشمنان اسلام و دولت‌های غربی به کارگردان اصلی صحنه تبدیل شده‌اند و کاری کرده‌اند که مسلمانان با یکدیگر درگیر شده و همدیگر را کافر بدانند.

آیت‌الله سبحانی تصریح کرد: رژیم صهیونیستی امروز بیشترین سود را از درگیری میان مسلمانان و فعالیت گروه‌های تکفیری می‌برد زیرا در آرامش و سلامت نشسته و مسلمانان به جان هم افتاده‌اند.

در ادامه این مراسم برخی از ائمه جمعه و علمای شیعه و سنی حاضر، به ایراد سخنرانی پرداختند.

گفتنی است کنگره بین‌المللی خطر جریان‌های تکفیری آبان‌ماه سال آینده در قم برگزار خواهد شد./س

برچسب ها: قم ، دبیرخانه ، کنگره ، جریان ، تکفیری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.