آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به ظهور جریان تکفیری گفتند: امروز خطری بزرگ جامعه اسلامی را تهدید می‌کند؛ ما در مقابل این خطر مسئولیت داریم و نباید سکوت کنیم.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، آیت‌الله مکارم شیرازی عصر چهارشنبه در مراسم آغاز به کار دبیرخانه کنگره بین‌المللی خطر جریان‌های تکفیری که در مدرسه امام سجاد(ع) برگزار شد، اظهار کرد: امروز شاهد هستیم که دشمنان به کناری نشسته‌اند و مسلمانان را به جان یکدیگر انداخته‌اند به این صورت که به جای سربازان خود از جریان‌های تکفیری برای رسیدن به اهداف خود استفاده می‌کنند و کشورهایی چون عراق، مصر و پاکستان را ناامن ساخته‌اند.

وی افزود: احساس می‌کنیم که امروز خطری بزرگ جامعه اسلامی را تهدید می‌کند؛ ما در مقابل این خطر مسئولیت داریم و نباید سکوت کنیم بلکه باید آنچه در توان داریم اقدام کنیم.

این مرجع تقلید با بیان اینکه امروزه خطر جریان‌های تکفیری نه تنها مسلمانان بلکه اسلام را هم تهدید می‌کنند، خاطرنشان کرد: در حالیکه دنیا آماده پذیرش اسلام شده، اقدامات تکفیری‌ها در مقابل موجب اسلام‌ستیزی می‌شود.

وی ادامه داد: نکته بسیار غم‌انگیز در این میان بی‌رحمی بسیار فراوان تکفیری‌هاست که به هیچ کس رحم نمی‌کنند و زنان و مردان بی‌گناه را در بیمارستان‌ها، خانه‌ها و مجامع عمومی به قتل می‌رسانند.

آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به بیگانه بودن تکفیری‌ها با اسلام و مبانی این دین الهی گفت: ما وظیفه داریم با ابزارهای گوناگون این حقیقت را به همه بشریت برسانیم زیرا بر اساس آیات قرآن که نمونه آن آیه هشتم سوره مبارکه «ممتحنه» است، حتی جنگ با غیر مسلمانانی که کاری با پیروان دین اسلام ندارند، نهی شده است.

استاد برجسته حوزه علمیه قم در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: اسلام در دورانی ظهور کرد که جاهلیت در میان اعراب وجود داشت و پیامبر(ص) توانست آن جاهلیت را محو کند ولی امروز جاهلیت مدرن در میان برخی افراد به وجود آمده و آنها همان افکار را ترویج می‌کنند.

وی ادامه داد: امروز برداشت‌های اشتباه و غلط از سوی تکفیری‌ها نسبت به اسلام و قرآن سبب شده است که چنین اعمالی از آنها سر بزند.

آیت‌الله مکارم شیرازی تکفیری‌ها را بی‌سوادترین افراد نسبت به اسلام و آموزه‌های دینی دانست و تصریح کرد: ما وظیفه داریم آنها را آگاه کنیم هرچند سرانشان اجازه نمی‌دهند کتاب‌های شیعیان به آنها برسد ولی استفاده از ابزارهای روز رسانه‌ای تاثیرگذار خواهد بود.

این مرجع تقلید گفت: از دیگر عوامل ظهور جریان‌های تکفیری می‌توان به آشنایی غیر صحیح مذاهب مختلف اسلامی نسبت به یکدیگر اشاره کرد؛ امروزه مشاهده می‌کنیم کتاب‌هایی همراه با تهمت‌های فراوان علیه تشیع منتشر می‌شود در حالیکه بیشتر مطالب آنها دروغ است.

وی به برداشت گزینشی پیروان برخی مذاهب اسلامی از آیات قرآن اشاره کرد و افزود: در مسئله شفاعت شاهد هستیم که آنها بدون توجه به همه آیات حکم تکفیر شیعیان را صادر می‌کنند.

آیت‌الله مکارم شیرازی در پایان به چهارمین عامل تشکیل گروه‌های تکفیری اشاره کرد و گفت: یکی دیگر از عوامل فعالیت این گروه‌ها پشتیبانی تسلیحاتی و فکری دشمنان اسلام از تکفیری‌هاست زیرا استکبار جهانی دریافته که اسلام بیشترین خطر را برایش دارد به همین دلیل بهترین و آسان‌ترین راه یعنی به جان هم انداختن مسلمانان را به وسیله تحریک مسلمانان ساده‌لوح در دستور کار قرار داده است./س

برچسب ها: قم ، عامل ، اصلی ، ظهور ، تکفیری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.