وزارت امور خارجه آمريکا روز چهارشنبه اعلام کرد متوقف شدن طولاني مدت فعاليت هاي دولت فدرال آمريکا، کمک هاي نظامي به رژيم صهيونيستي و ديگر متحدان آمريکا را به تاخير خواهد انداخت.

 به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري رويترز ، ماري هارف سخنگوي وزارت امور خارجه آمريکا به خبرنگاران گفت، بسته به اين که مدت زمان تعطيلي موسسات دولت فدرال آمريکا چقدر طول بکشد، توانايي وزارت امور خارجه براي ارائه کمک هاي نظامي آمريکا در چارچوب زماني پيش بيني شده و متداول، با مانع رو به رو خواهد شد.
هارف در اين زمينه به عنوان نمونه به کمک هاي نظامي آمريکا به اسرائيل اشاره کرد که بزرگترين دريافت کننده کمک هاي نظامي از آمريکا است و از حمايت قوي هر دو حزب کنگره آمريکا برخوردار است. 
دولت اوباما در لايحه بودجه سال مالي 2014 که از اول اکتبر آغاز شد خواستار اختصاص سه ميليارد و يکصد ميليون دلار کمک به اسرائيل شده بود. آمريکا و اسرائيل در سال 2007 با پرداخت بسته کمک هاي نظامي به ارزش سي ميليارد دلار ظرف مدت ده سال (از 2009 تا 2018) موافقت کرده بودند. 
گزارش هاي وزارت امور خارجه آمريکا نشان مي دهد کمک هاي نظامي آمريکا به طرف هاي خارجي که شمار آنها در سال 2011 بيش از 80 کشور بود به حدود پنج و نيم ميليارد دلار رسيد. 
هارف همچنين گفت وزارت امور خارجه به علت متوقف شدن فعاليت هاي دولت فدرال هيچ يک از کارکنانش را به مرخصي نفرستاده است و مراکز رواديد و گذرنامه که هزينه خود را از طريق دريافت عوارض تامين مي کنند همچنان فعال هستند. وي افزود، هرچند کسي به مرخصي فرستاده نشده است ولي اوضاع طبق روال عادي پيش نمي رود. قطعا برخي برنامه ها آسيب خواهد ديد و به محض آن که کنگره مشکل بودجه را حل کند اوضاع به حال عادي باز خواهد گشت. 
هارف گفت، دفتر بازرس کل و کميسيون مرزهاي بين المللي و آبها از جمله دفاتري در وزارت امور خارجه هستند که تعطيل شده اند. 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار