معاون دبیرکل سازمان ملل متحد گفت: اجلاس عالیرتبه مهاجرت برای دومین بار در تاریخ سازمان ملل به منظور تقویت نقش مهاجران در توسعه جهانی، چهارشنبه و پنجشنبه در نیویورک برگزار می شود.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ؛ "یان الیاسون" در کنفرانس خبری ظهر چهارشنبه گفت: مهاجرت فواید زیادی دارد اما بیشتر به اثرات منفی آن پرداخته می شود.
وی افزود: از فواید مهاجرت،  ابتکار، بازرگانی، سرمایه گذاری و رشد اقتصادی است. علاوه بر ان ، پایه اصلی مهاجرت، انسانها و حقوق انسانی است.

وی تاکید کرد: در سال 2013 میلادی تعداد مهاجران در جهان به 232 میلیون نفر رسید که نیمی از آنها خانم هستند.

"یان الیاسون" در پایان گفت: از اهداف این اجلاس تلاش برای وارد کردن مهاجرت در برنامه توسعه فردای 2015 میلادی است.

در این نشست همچنین نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در مهاجرت بین المللی و توسعه، مهاجرت را در کنار صلح و گرمایش زمین از مهمترین مسائل خواند و گفت: موضوع مهاجرت بسیار مهم است. بعضی از کشورهای لیبرال با عوض شدن رئیس جمهور، نظرشان درباره مهاجرت عوض می شود.

"پیتر سادرلند" افزود: آن موقع که کوفی انان، دبیرکل وقت سازمان ملل متحد من را برای این کار برگزید، بعضی کشورها مخالفت کردند اما امروزه جامعه بین المللی درباره این موضوع بسیار منسجم تر شده است.

وی با اظهار ناراحتی در مورد تعداد کم خبرنگاران در این کنفرانس خبری گفت: رسانه و سازمان های غیر دولتی تنها ابزار ما برای آگاهی دادن درباره مهاجرت است.

پیتر سادرلند در پاسخ خبرنگاری درباره وضع مهاجران در بحران هایی مانند سوریه گفت: بحران لیبی به شروع پروژه ای به نام " مهاجران در بحران" انجامید که بر اساس ان کشورها و صاحب کاران را موظف می کند از مهاجران در بحران نگهداری کنند و به کشور خود بازگردانند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار