کمیته بین المللی صلیب سرخ امروز درباره سرنوشت غیر نظامیان در مرکز و شمال مالی به علت تشدید تنش در این کشور در روزهای اخیر ابراز نگرانی کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ؛ صلیب سرخ در این مناطق به حدود نیم میلیون نفر کمک رسانی می کند.

"کریستف لودی" رئیس هیئت صلیب سرخ برای مالی در بیانیه ای اعلام کرد پیامدهای انسانی خشونت های مسلحانه در شمال این کشور که با شرایط بد جوی همراه است، غیر نظامیان را به شدت تحت تاثیر قرار می دهد .

"لودی" افزود:  افراد بدون کمک خارجی برای تامین غذای خود با مشکلات زیادی رو به رو هستند و فعالیت های اقتصادی ضرروی را برای نجات خانواده خود ادامه می دهند. تشدید خشونت مسلحانه در روزهای اخیر به وخامت اوضاع منجر شده است .

مردم مالی با انتخاب ابراهیم بوبکر کیتا به عنوان رئیس جمهور در ماه اوت فکر می کردند 18 ماه خشونت و بی ثباتی سیاسی - نظامی در این کشور پایان می یابد.

اما کشور آنها با در روزهای اخیر با نا آرامی های جدید رو به رو است که می توان به انفجار انتحاری مرگبار در تومبوکتو ( شمال غرب ) و درگیری سربازان مالی با شورشیان طوارق در کیدال ( منتهی الیه شمال شرق ) اشاره کرد.

تومبوکتو و کیدال با گائو ( شمال شرق ) و موپتی ( مرکز ) چهار منطقه ای هستند که صلیب سرخ در آنها برنامه کمک غذایی را برای حدود 525 هزار نفر اجرا کرده است.

این برنامه آوارگان مناقشه 2012 تا 2013 و ساکنان محلی را شامل می شود.

کمیته بین المللی صلیب سرخ همچنین از نبود آب و چراگاه برای چارپایان و پیامدهای سیل که هزاران نفر را تحت تاثیر قرار داده است،‌ ابراز نگرانی کرد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار