"عبدالحکیم بلحاج" فرمانده یکی از گروههای شبه نظامی در لیبی در اقدامات تروریستی و ترورهای سیاسی در تونس و اعزام جنگجو به سوریه دست دارد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازخبرگزاری آلمان؛مسئولان "سازمان ابتکار ملی کشف حقیقت "که درباره عاملان ترورهای سیاسی در تونس تحقیق می کند چهارشنبه درکنفرانس خبری در تونس اعلام کردند

برخی عناصر تروریستی وابسته به جریان انصار الشریعه به ریاست سیف الله محجوبی معروف به ابو عیاض زیر نظر گروههای اسلامگرای جنگجو به فرماندهی عبدالحکیم بلحاج فرمانده شاخه نظامی انقلاب لیبی در طرابلس آموزش دیده اند .

این سازمان ، وزارت کشور تونس را به پنهان کردن اطلاعات موثق و ثابت شده در خصوص ارتباط عبدالحکیم بلحاج با عملیات تروریستی در تونس متهم کرد.

مسئولان این سازمان گفتند بلحاج همچنین در ترور عبدالفتاح یونس رئیس ستاد ارتش آزادیبخش لیبی و همچنین اعزام جوانان منطقه برای جهاد در سوریه با هماهنگی با حزب جنبش النهضه دست دارد.

طیب عقیلی از وکلای عضو این سازمان که درباره ترور شکری بلعید و محمد براهمی تحقیق می کند گفت آرم یک جنگجوی عضو گردانهای عبدالحکیم بلحاج در یک انبار اسلحه در شهر مدنین در جنوب تونس که اسم احمد رویسی عضو انصار الشریعه و یکی از برجسته ترین افراد تحت تعقیب نیروهای امنیتی در تونس روی آن نوشته شده پیدا شده است.

عقیلی گفت بین بلحاج و ابو عیاض که در جنگ افغانستان در قالب شبکه القاعده شرکت کردند و همچنین بین بلحاج و جنبش النهضه روابط نزدیکی وجود دارد.
عقیلی فاش کرد وزارت کشور تونس اطلاعاتی دارد که نشان می دهد بلحاج در تلاش بود انصار الشریعه را در تونس به پاس مشارکتش در آزادسازی لیبی مسلح کند و هدفش نیز تشکیل حکومت اسلامی در شمال آفریقاست.

بلحاج در زندانهای لیبی زندانی بود تا اینکه در سال 2009عفو شد.
وی پیش از آن چند سالی در گوانتانامو زندانی بود و دولت اسپانیا وی را به دست داشتن در انفجارهای مادرید در سال 2004میلادی متهم کرده بود و در همان سال در پکن دستگیر و به لیبی تحویل داده شد.

سازمان ابتکار ملی اعلام کرد بلحاج به تونس ، زیاد رفت و آمد دارد و همواره با اعضای جنبش النهضه به ویژه در شهر بن قردان در جنوب تونس و نزدیک به مرزهای لیبی دیدار دارد.
بلحاج به هنگام سفر به تونس در دسامبر گذشته مورد استقبال راشد غنوشی رهبر النهضه و حمادی جبالی و نورالدین بحیری از دیگران رهبران این جنبش قرار گرفت.

این سازمان به یک سند سری درز یافته از اداره امنیت ملی تونس به تاریخ چهارم ژانویه گذشته اشاره کرد که در آن مکان بلحاج در تونس به مشخص شده و گفته شده وی در مقدمه چینی برای اقدامات تروریستی دست دارد.

این اظهارات پس از آن مطرح می شود که منابع امنیتی و نظامی هفته گذشته اعلام کردند طرح حمله به جنوب تونس از خاک لیبی توسط جنگجویان الشریعه و لیبیایی و مزدوران خنثی شده است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار