میزان زایمان طبیعی در کشور بسیار کاهش پیدا کرده است و یکی از علل آن استقبال کردن زنان باردار نرم شدن عضلات کف لگن و افتادگی مثانه است.

دکتر پروین همتی متخصص زنان در گفتگو با خبرنگار بهداشت ودرمان باشگاه خبرنگاران گفت: امروزه در ایران آمار زایمان ها به روش سزارین بسیار بالا است و یکی از نگرانی های ما در بارداری در اوایل بارداری به ویژه در ماه های آخر بارداری نوع زایمان است.

وی افزود: البته زایمان طبیعی دارای یک سری شرایط است که زن باردار باید با دانستن آن شرایط بتواند زایمان طبیعی را انتخاب کند.

همتی تصریح کرد: برای اینکه به زنان باردار زایمان طبیعی را پیشنهاد دهیم ابتدا بررسی های لازم از نظر نوع آناتومیک بدن، میزان رشد جنین، متناسب بودن لگن فرد و همچنین نحوه قرار گیری جفت انجام می دهیم که اگر جفت پایین باشد، امکان زایمان طبیعی برای فرد مقدور نیست.

وی خاطر نشان کرد: یکی از معضلاتی که زنان باردار زایمان طبیعی را انتخاب نمی کنند این است که عضلات کف لگن پس از زایمان طبیعی نرم شده و فرد دچار افتادگی رحم و مثانه می شود که در آینده بسیار ناراحت کننده است.

همتی تشریع کرد: اما باید این را درنظر گرفت که سزارین یک عمل جراحی است و به هر حال هر نوع عمل جراحی خطر خاص خود را دارد و احتمال عفونت، وجود دارد به همین علت توصیه میکنیم که زنان باردار زایمان طبیعی را انتخاب کنند./ع2

برچسب ها: زایمان ، لگن ، سزارین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار