سرپرست اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري كهگيلويه وبويراحمد گفت: آثار معنوي و برخي آيين ها و ادبيات شفاهي دوران هشت سال دفاع مقدس در اين استان ثبت ملي مي شود.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران یاسوج ، رحيم دادي نژاد در آيين غبارروبي گلزار شهداي ياسوج افزود: هم اكنون بسياري از آيين ها و مراسمات خاص از جمله كمك هاي مردمي در آن دوران طلايي و نيز بدرقه رزمندگان از سوي خانواده ها ساماندهي و به شوراي ثبت سازمان ميراث فرهنگي كشور جهت ثبت ملي پيشنهاد داده شده است.
وي بيان كرد: استان كهگيلويه وبويراحمد يكي از استان هاي اثرگذار و پيشرو در زمينه حضور در دفاع مقدس و عمليات هاي مختلف بود.
دادي نژاد اظهار كرد: در دو سال گذشته بيش از 50 اثر و آيين معنوي در مناطق مختلف اين استان در فهرست آثار ملي به ثبت رسيده است.
وي تصريح كرد: برخي آيين هاي كهن و عاشورايي و مكان رخدادهاي تاريخي از جمله حادثه تنگ تامرادي و ايستادگي مردم روستاهاي كوشك ضرغام آباد و منطقه تنگ سپو نيز مهمترين آثار معنوي ثبت شده ملي در دو سال گذشته بوده است.
  كاركنان اداره كل ميراث فرهنگي ، صنايع دستي و گردشگري كهگيلويه وبويراحمد امروز ضمن غبارروبي از گلزار شهدا با دو خانواده معظم شهيد در ياسوج نيز ديدار كردند./س

برچسب ها: آثار ، معنوی ، ثبت ، ملی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.