رحمتی با بیان اینکه اعمال مدیریت صحیح در انجام پروژه های عمرانی بسیار مهم است، گفت: با ايجاد تعامل بيشتر و بررسي چالش هاي موجود ميان پيمانکاران و مشاوران می توان این مشکلات را کاهش داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ،«مهدی رحمتی»، مديركل دفترفني استانداري تهران گفت: بخش عمده‌اي از اعتبارات كشور را پروژه‌هاي عمراني به خود اختصاص مي‌دهند كه بايد بامديريت صحيح در راستاي كاهش اتلاف سرمايه هاعمل شود.
رحمتي با بيان اینکه برخي مشکلات مربوط به بخش پيمانکاري در راستاي اجراي طرح هاي عمراني دراستان ، تصريح كرد: استفاده از استاد کاران و کارگران غير متخصص، عدم پابيندي به شرايط عمومي پيمان، نداشتن سابقه اجرايي، عدم آگاهي از ضوابط و قوانين اجرايي، عدم آناليز قيمت و بررسي نقشه ها و نداشتن توان مالي از جمله مشکلات پيش روي پيمانكاران است.
رحمتي ادامه داد: ايجاد تعامل بيشتر و بررسي چالش هاي موجود ميان پيمانکاران و مشاوران، بررسي نقش جامعه پيمانکاري و همگامي آن با دولت الکترونيک و اتخاذ تدابير و برنامه هاي پيشنهادي براي برون رفت جامعه پيمانکاري از تنگناها و مشکلات موجود، از ديگر مشكلاتي است كه  جامعه پيمانکاري استان تهران با آن روبرو است.
وي همچنين عدم مطالعه و طراحي مناسب، ، نبود نظارت كافي و مستمر بر روند اجرايي طرح ها، نا آگاهي پيمانکاران و کارفرمايان از قوانين و مقررات، عدم هماهنگي بين کارفرمايان، پيمانکاران، ناظرين و عدم استفاده از مصالح مرغوب ساختماني را از جمله دلايل کاهش کيفيت طرح هاي عمراني دانست.
مديركل دفتر فني استانداري تهران  افزود: در پی ارايه راهکارهايي براي کاهش و يا رفع اين موارد هستیم./ف


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار