دبير علمي هفتمين كنگره بيماري‌هاي پانكراس و مجاري صفراوي:

پانكراس و مجاري صفراوي چهارمين علت مرگ و مير در ايران

چهارمين علت مرگ و مير در ايران دليلي جز بيماري‌ پانكراس و مجاري صفراوي ندارد و به همين دليل در اين كنگره مباحث و اطلاعات جديدي ارائه مي‌شود.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ "امير هوشنگ مهد عليزاده"، دبير علمي هفتمين كنگره بيماري پانكراس و مجاري صفراوي و فوق تخصص گوارش و كبد در هفتمين كنگره بيماري‌هاي پانكراس و مجاري صفراوي گفت: اين كفنرانس با هدف ايجاد طوفان در ذهن پزشكان جهت به روز كردن اطلاعات در زمينه پيشگيري و درمان بيماران در حيطه پانكراس و مجاري صفراوي در حال برگزاري است. 

وي گفت: محورهاي اصلي اين كنگره آشنايي با تكنولوژي جديد و پيشرفته و تشخيص و درمان و كاهش عوارض در اين زمينه است. 

وي افزود: همچنين براي شناخت پاتوبيولوژي و بيماري‌هاي زير گروه درمان دارويي و راديوتراپي اين بيماري مورد بررسي قرار مي‌گيرد چرا كه چهارمين علت مرگ و مير در ايران عاملي جز بيماري‌هاي پانكراس و مجاري صفراوي نيست. 

وي عنوان كرد: در اين كنگره 65 مقاله ارائه كه 45 مقاله پذيرفته شده كه 30 مقاله در قالب سخنراني و 15 مقاله در قالب پوستر در سه روز كنگره ارائه خواهد شد. 

وي خاطر نشان كرد: از روش‌هاي تشخيص، سونوگرافي ساده است كه معمولا با تشخيص پزشك عمومي است و به پزشك متخصص براي درمان ارجاع داده مي‌شود. 

وي در پايان گفت: اين بيماري بيشتر در آقايان و در سنين 50 سال به بالا شايع‌تر است. 
در اين كنگره بيماري‌هاي پانكراس و مجاري صفراوي بر روي بيماري و عوارض پيشرفته آن مورد بررسي قرار مي‌گيرد. 

وي عنوان كرد: بحث و تبادل اطلاعات در زمينه‌ سنگ‌هاي پانكراس، سرطان پانكراس، مسايل پزشكي قانوني، شكايت بيماران از موضوعات مورد بررسي در اين كنگره است. 

وي گفت: شرايط برگزاري و علمي اين كنگره نسبت به كنگره قبل ارتقاي زيادي داشته و حدود 10 برابر به كيفيت مقالات آن افزوده شده است. 

وي گفت: مقالات از نظر علمي در سطح عالي بوده‌اند و به دليل ترافيك مطالب علمي مجبور به انتخاب 45 مقاله از 60 بوده‌ايم. 

وي گفت: هدف ما افزايش كارگروهي در درمان بيماران و رقابت با كارهاي بين‌المللي است و نيز افزايش سطح دانش پزشكي پزشكان است. /ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
tina
۲۰:۴۸ ۱۲ مهر ۱۳۹۲
سلام برای فردی که چربی کبد گرید 2 دارد چه رژیمی را پیشنهاد می کنید؟