پروانه بهر ه برداری شرکت ارفع از9مهرماه صادروشرکت بادریافت این پروانه می‌تواندمحصولات شمش تولیدشده خودرابه فروش برساند.

 
به گزارش خبرنگاراقتصادی باشگاه خبرنگاران،غلامرضاکرمی درپایان بازدیداعضاي کانون نهادهاي سرمايه گذاري درجمع خبرنگاران گفت: شرکت چادرملو که سهامدار عمده شرکت است 39 درصد از سهم شرکت را در اختیار دارد و 19 درصد نیز متعلق به شرکت سرمایه‌گذاری معادن فلزات، 13 درصد متعلق شرکت نورد لوله یاران ، 5 درصد شرکت سرمایه‌گذاری غدیر، 5 درصد متعلق به شرکت سرمایه‌گذاری امید، 5 درصد شرکت صبانور، 5 درصد گروه اقتصاد مهرگان و 4 درصد شرکت سرمایه‌گذاری ملی ایران دارنده سهام شرکت فولاد ارفع هستند.
 
وي افزود: سودآوری سه‌ماهه اول شرکت باتوجه به اینکه تنهااجازه فروش محصولات واحداحیاشرکت ارفع راداشتیم به صورت دقیق قابل گزارش نیست ولی حاشیه سودشرکت براساس پیش‌بینی‌های یک ه خودم انانجامداده‌ایمحدود 15 درصداست.
 
مدیرمالی شرکت فولاد ارفع ادامه داد: امروز پروانه بهره‌برداری شرکت فولاد ارفع صادر شد و بر این اساس از امروز اجازه فروش محصولات فولادی شرکت وجود دارد. تاکنون به دلیل عدم دریافت پروانه بهره‌برداری در سال 92 شرکت تنها اجازه فروش آهن اسفنجی را داشت که با صدور پروانه از امروز شرکت می‌تواند شمش‌های تولیدی خود را که طی این 3 ماه در کارخانه تولید کرده است را به فروش برساند.
 
کرمی تصريح کرد: در 6 ماه ابتدایی سالجاری فروش آهن اسفنجی به میزان 270 میلیارد تومان بوده که پیش‌بینی می‌کنیم پس از اینکه در پایان سال کل ظرفیت 800 هزار تنی فولاد ارفع تکمیل شد در سال آینده با ظرفیت کامل بتوانیم 1350 میلیارد تومان بابت فروش محصولات فولادی خود درآمد کسب کنیم. البته میزان درآمدی که برای سال آیند پیش‌بینی کرده‌ایم با قیمت‌های فعلی که اگر در سال آینده قیمت‌ها افزایش پیدا کند این رقم متفاومت خواهد بود.
 
وی با اشاره به سرمایه 200 میلیارد تومانی فولاد ارفع خاطرنشان کرد: با توجه به شرایطی که گفته شد فکر می‌کنیم قیمتی که با توجه به NAB (خالص ارزش دارایی‌ها) شرکت، قیمت در فرابورس زیر هزار تومان باشد. البته پس از پذیرش شرکت بر اساس قوانین فرابورس 6 ماه فرصت داریم که عرضه اولیه را انجام دهیم. بر اساس امیدنامه‌ای که در فرابورس نیز وجود دارد چند درصد از سهم شرکت در عرضه اولیه انجام می‌شود ولی در حال حاضر سازمان بورس به ما اعلام کرده است که باید 10 درصد در عرضه اولیه به فروش برسد و ما نیز همین میزان را عرضه خواهیم کرد.
 
انتهاي پيام/
برچسب ها: بورس ، فولاد ، پتروشیمی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار