مشاور مدیر کل بهزیستی استان زنجان از اجرای طرح « مطلع مهر» در استان زنجان خبر داد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران فاطمه معاصری اظهار کرد: طرح ملی «مطلع مهر» در زنجان هدف تحکیم بنیان خانواده، تقویت نهاد خانواده و تعالی آن به عنوان اصلی‎ترین نهاد اجتماعی به منظور دست‌یابی به جامعه‎ای پایدار، فعال و پویا برگزار می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: این طرح با محوریت دستگاه‎های اجرایی و در جهت توسعه و ترویج عقاید به منظور استقرار ارزش‎های الهی و اسلامی در خانواده اجرایی می‌شود.

مشاور مدیر کل بهزیستی استان زنجان تصریح کرد: پیشگیری از زمینه‎سازی‎های رفتاری آسیب‎زای اجتماعی از قبیل طلاق و برقراری انسجام و مودت بیشتر در خانواده‎های نوپایی که در بستر تربیت‎ساز نسل‎های بعدی در هستند، نیز از دیگر اهداف اجرای طرح مذکور است.

وی با اشاره به محورهای اصلی آموزشی در این طرح، ابراز کرد: شناخت تفاوت‎های طبیعی دو جنس و فراگیری برخوردهای مناسب و تکنیک‎های برخورد با یکدیگر، مسائل اعتقادی و فقهی در خانواده و آشنایی با احکام را از جمله این محورها است.

مشاور مدیر کل بهزیستی استان زنجان افزود: محورهای آموزش طرح «مطلع مهر» شامل کارگاه‌های 12 ساعته با موضوع روان‌شناسی خانواده، جلسات هشت ساعته با موضوع روابط سالم زوجین و دوره‌های چهار ساعته با موضوع آشنایی با احکام اسلامی است.

وی با بیان اینکه شناخت تفاوت‌های طبیعی دو جنس و فراگیری برخوردهای مناسب با یکدیگر، مسائل مربوط به روابط سالم زناشویی و حفظ رابطه و مسائل اعتقادی و فقهی در خانواده و آشنایی با احکام اسلامی مرتبط با زوجین از مهمترین محورهای اصلی این دوره آموزشی است، اضافه کرد: اجرای طرح ملی «مطلع مهر» از دهم  مهر آغاز شده است.

معاصری اذعان داشت:  طرح «مطلع مهر» در دو دوره دو روزه برگزار می‌شود و در قالب این دوره 40 نفر از زوجین شاغل در واحدهای مختلف بهزیستی استان زنجان در آن حضور پیدا می‌کنند.
برچسب ها: بهریستی ، زنجان ، مطلع مهر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.