بخشدار مركزي شهرستان خاتم از حكم‌فرمايي شور و نشاط در بين كشاورزان روستاهاي خوانسار، حسن آباد و نيستان با بهره‌برداري از چاه‌هاي اضطراري آب در اين منطظقه خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز یزد

 

جواد ميربهبودي" اعلام كرد: چاه‌هاي اضطراري حسن آباد و نيستان كه حدود چند سال قبل با كاهش افت شديد آب مواجه و قابل بهره‌برداري نبود با پيگيري‌هاي مجدانه بخشداري و با مساعدت آب منطقه‌ای موفق به صدور مجوزهای لازم در خصوص جابه‌جایی چاه‌ها شد.

وي افزود: اعتبار اين پروژه از طریق  مدیریت بحران استان تامین و با اجراي عمليات حفاري، لوله‌گذاري و برق‌رساني چاه‌هاي مذكور مورد بهره‌برداري و استفاده کشاورزان منطقه قرار گرفت.

بخشدار با بيان كه سطح زيركشت باغات و مزارع روستاهای حسن آباد و نيستان از طريق اين چاه‌ها آبرساني مي‌شده است، خاطرنشان كرد: متاسفانه در طول اين مدت چند سال، عده‌اي از جوانان روستا و مردم به دليل نبود شغل و عدم رونق كشاورزي به ساير نقاط استان مهاجرت كرده بودند كه خوشبختانه با راه‌اندازي اين چاهها مجدداً كشاورزي به رونق افتاده و شور و نشاط خاصي در بين مردم روستاها حاكم شده و اهالی با شوق و علاقه به روستا‌ها برگشته و مشغول كار كشاورزي شده‌اند.

ميربهبودي در پايان از همكاري و مساعدت مدیریت بحران و مجموعه آب منطقه‌اي استان، فرمانداري خاتم، اداره برق، جهاد كشاورزي، دهياري و شوراي اسلامي روستاي خوانسار و حسن آباد تقدير و تشكر كرد.

گفتنی است؛ این چاه‌ها در مالکیت آب منطقه‌ای است و کشاورزان منطقه به عنوان بهره‌بردار از آنها استفاده می‌كنند./س

 
برچسب ها: کمبود ، اب ، در ، یزد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.