رئيس جامعه علمي آزمايشگاهي گفت: عدم نظارت بر شركت‌هاي ارائه دهنده خدمات پشتيباني به آزمايشگاه‌ها باعث شده كه هر نوع خدمتي را با قيمت‌هاي دلخواه به آزمايشگاه‌ها ارائه دهند.

دكتر محمد وجگاني، رئيس جامعه علمي آزمايشگاهي در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران درخصوص چالش‌هاي موجود در حوزه آزمايشگاهي گفت: اساسي‌ترين چالش‌هاي حوزه آزمايشگاهي در دو سال اخير افزايش قيمت كيت‌ها و مواد مصرفي آزمايشگاهي است كه با توجه به نرخ ارز و نوسانات آن قيمت كيت‌ها و مواد مصرفي سه برابر شده‌اند.

وي با بيان اين‌كه طي اين چند روز گذشته نرخ ارز كاهش يافته و به يك تعادل رسيده است افزود: اما اين تعادل هيچ تغييري در قيمت كيت‌ها ايجاد نكرده است و همين موضوع باعث شده كه آزمايشگاه‌ها دچار مشكلات مالي شوند.

وجگاني در ادامه به تاخت و تاز شركت‌هايي كه خدمات پشتيباني به آزمايشگاه‌ها مي‌دهند اشاره و اظهار كرد: شركت‌هايي كه ارائه دهنده نرم‌افزارها، برنامه و خدمات تعميري تجهيزات آزمايشگاهي هستند قيمت‌هاي سرسام‌آوري را براي ارائه خدمات خود به آزمايشگاه‌ها مي‌دهند كه همين امر موجب افزايش شكايت آزمايشگاه‌هاي تهران و شهرستان‌ها از اين شركت ها شده است و هيچ نظارتي بر روي فعاليت آنها انجام نمي‌شود.
بنابراين بايد وزارت بهداشت اين موضوع را پيگيري كند تا نظارتي بر روي قيمت اين خدمات صورت گيرد./ح


برچسب ها: آزمایشگاه ، کیت ، نظارت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار