روزنامه صهیونیستی معاریو ؛

شکاف عمیق موضع واشنگتن و تل آویو در تعامل با برنامه هسته ای ایران

روزتامه صهیونیستی معاریو در شماره روز گذشته سه‌شنبه خود با اشاره به دیدار بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی با باراک اوباما، در کاخ سفید تاکید کرد که این دیدار شکاف‌های عمیق موجود بین موضع واشنگتن و تل‌آویو در تعامل با برنامه هسته‌ای ایران را آشکار کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری العهد، این روزنامه در ادامه نوشت: نتانیاهو مجبور است که نشان دهد، فرصتی به آمریکا برای انجام گفت‌وگوهای دیپلماتیک با ایران می‌دهد، اما وی به شدت از این بیم دارد که مبادا این مذاکرات با پیچیدگی‌ها و عدم شفافیت‌های بسیاری همراه باشد و منجر به قرارداد ناخوشایندی همچون قرارداد کره شمالی شود.
بنابر نوشته این روزنامه نتانیاهو از لغو تحریم‌ها و مجازات‌های آمریکا و اتحادیه اروپا علیه ایران به شدت نگران است و به همین دلیل نیز در دیدار خود با اوباما بر ضرورت افزایش مجازات‌ها و تحریم‌های اقتصادی علیه ایران و تهدید جدی تهران به اقدام نظامی در صورت ادامه اجرای برنامه هسته‌ایش تاکید کرده بود.
این روزنامه در ادامه پیش بینی کرده که رئیس جمهوری آمریکا به خواست نتانیاهو عملا پاسخ ندهد و دلیل این امر را در آن ملاحظه کرد که آمریکا پس از سال‌ها هم اکنون موفق به گشودن درب‌های گفت‌وگو و مذاکره با ایران شده و هم اکنون نمی‌خواهد این فرصت را از دست بدهد.
معاریو در ادامه تاکید کرد: درست است که اوباما در اظهارات خود پس از دیدار با نتانیاهو از گزینه نظامی علیه ایران سخن گفت، در سخنرانی مجمع عمومی سازمان ملل از اشاره به آن امتناع کرد و این نشان می‌دهد که اوباما در اظهارات خود درباره ادامه تحریم‌ها علیه ایران جدی نیست.
به نوشته معاریو نتانیاهو نسبت به کاهش مجازات‌ها و تحریم‌ها علیه ایران به آمریکا هشدار داد و پیشتر از جامعه بین المللی خواست که با برنامه هسته‌ای ایران مقابله کند، اما اینها خواسته‌های بزرگی هستند و دولت آمریکا آمادگی درخواست چنین اموری را از ایران در جریان دیدار با آنها ندارد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار