با عرضه محصولات كشاورزي در بورس كالاي كشاورزي، بي شك بسياري از مشكلات فعلي بخش کشاورزی برطرف خواهد شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز، رييس سازمان جهاد كشاورزي فارس گفت: با عرضه محصولات كشاورزي در بورس كالاي كشاورزي، بي شك بسياري از مشكلات فعلي مثل عدم ثبات قیمت برطرف خواهد شد.

خرد افزود: عدم ثبات قيمت، وجود واسطه هاي مختلف ميان توليدكننده و مصرف كننده، عدم شفافيت قيمت از مهمترين علل ناكارآمدي بازار محصولات كشاورزي می باشد.

خرد، قانونمند و سازمان يافته بودن اين بازار و اطلاع رساني گسترده به فعالين بازار و توليدكنندگان، را از مزاياي بورس كالاي كشاورزي برشمرد و ادامه داد: تضمين منافع خريدار و فروشنده، استاندارد نمودن بازار و كالا، شفافيت در كشف قيمت كالا و تقابل عرضه و تقاضا، از ديگر مزيت هاي اين بازار به شمار مي روند.

وي افزود: بورس كالاي كشاورزي هم چنين از نوسانات شديد قيمت،جلوگيري كرده و با كاهش ريسك قيمت و معاملات، سبب به وجود آمدن بازار رقابتي، مي شود .

رييس سازمان جهادكشاورزي فارس گفت: با توجه به تنوع معاملات در بازار بورس كالا اعم از معاملات نقدي، نسيه، سلف، آتي و اختيار معامله و قوانين و مقررات حاكم بر آن و نظارت هاي انجام شده مي توان اين بازار را شفافترين و كاملترين نوع بازار دانست./س

برچسب ها: برطرف ، مشکل ، کالا ، کشاورزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.