مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی از بکارگیری تکنولوژی طراحی و آموزش در خوشه صنعتی جواهرات و سنگ‌های قیمتی مشهد خبر داد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی، علی سلیمانی اظهار داشت: خوشه صنعتی جواهرات مشهد یکی از مصوبات هیئت دولت در دور دوم سفرهای استانی است که در حال حاضر در فاز توسعه بوده و روند رو به رشدی را در پیش دارد.

وی افزود: به ویژه این‌که صنعت جواهرسازی یکی از صنایع با ارزش افزوده بالا است که به همین دلیل به عنوان یک خوشه اولویت‌دار برای شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی شناسایی و در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی اظهار داشت: این خوشه اکنون در مرحله پیاده‌سازی است تا یکی از اصلی‌ترین اقدامات و برنامه‌های توسعه‌ای خوشه‌های صنعتی که ایجاد و یا تقویت شبکه‌های مورد نیاز در خوشه است، اجرایی شود.

سلیمانی تاکید کرد: عدم وجود مراکزی برای ارائه خدمات طراحی به عنوان یکی از عوامل اصلی در حلقه مفقوده رقابت‌پذیری زنجیره ارزش جواهرات شناسایی شد.

وی ادامه داد: در همین راستا با حمایت شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی و پیگیری‌های عامل توسعه مراکز طراحی تکنولوژی و آموزشی در خوشه جواهرات راه‌اندازی شد.

سلیمانی عنوان کرد: در حال حاضر پنج مرکز در کنار طراحی به ساخت جواهرات قیمتی می‌پردازند و نکته حائز اهمیت این‌که برخلاف برخی صنایع با ورود تکنولوژی به آن ما شاهد افزایش اشتغال در این رشته هستیم.

وی ادامه داد: تاکنون جواهرات ساخته شده به کشورهای تایلند، کانادا، فرانسه، انگلیس و هند صادر شده است که نشان از توانایی و قدرت این مرکز در برابر محصولات خارجی دارد.
برچسب ها: مشهد ، جواهرات ، تکنولوژی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.