مروز در قالب طرح بررسی صلاحیت مراکز اقامتي و اماکن استیجاری، در جهت افزايش امنیت در اسکان مسافران و گردشگران کارت راهنمایان به طور رسمي رونمايي مي شود.

به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران، بهروز جلالی مدیر کل دفتر گردشگری داخلی سازمان میراث فرهنگی کشور با اشاره به ساماندهی و رسیدگی به وضعیت اقامتگاه ها و اماکن استیجاری برای مسافران و گردشگران، گفت: در راستاي ساماندهی وضعیت اقامتگاه ها و اماکن استیجاری با هدف ایجاد امنیت در اسکان مسافران و گردشگران، پلاک های شناسایی بر سر در خانه های مجاز نصب خواهد شد.

وي افزود:‌ در جهت افزايش امنیت در اسکان مسافران و گردشگران، افراد بومی با ارائه کارت هویت و لباس فرم در حوزه اسکان مسافران فعالیت می کنند. 

مدیر کل دفتر گردشگری داخلی سازمان میراث فرهنگی، ادامه داد:‌ در سراسر کشور اقامتگاه ها شناسایی و تحت نظارت قرار خواهند گرفت، که بر اين اساس دفتر گردشگری داخلی حوزه معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی کشور به شناسایی عوامل اجرایی در سطح استان ها و ارائه کارت نظارت برای این افراد اقدام کرده است.
 
 جلالی با اشاره به اینکه  این کارت تحت عنوان "کارت راهنمایان" در ششمین روز از هفته گردشگری رونمایی خواهد شد، تصريح کرد:  در سطح استان های کشور برخی شرکت ها و مراکز از جمله جامعه هتل داران  از سوی معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی به عنوان عوامل اجرایی و نظارتی اقامتگاه ها و منازل استیجاری شناخته شده اند.

مدیر کل دفتر گردشگری داخلی سازمان میراث فرهنگی کشور ، خاطر نشان کرد: به دلیل اهمیت و حساسیت مقوله نظارت، طرح بررسی صلاحیت مراکز اقامتي و اماکن استیجاری در دستور کار سازمان ميراث فرهنگي قرار گرفته که بر اين اساس در حاشیه نشست راهنمایان تور، کارت راهنمایان به طور رسمي رونمايي مي شود. 

جلالی از جمله وظایف این عوامل اجرایی را نظارت بر نرخ گذاری، شرایط کیفی وکمی امکانات اقامتگاه ها و منازل استیجاری و بررسی وضعیت امنیتی اماکن مذکور عنوان کرد و افزود: به منظور اعمال نظارت دقیق و توجه به این مقوله در شیوه نامه ها و دستورالعمل های خانه های استیجاری اصلاحاتی صورت گرفت که نهایتا به انجام اقداماتی از جمله پلاک گذاری خانه ها و اقامتگاه ها، صدور کارت هویت و طراحی لباس فرم برای فعالان و تهیه کارت نظارت برای عوامل اجرایی منتج شد. 

وی ادامه داد: معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی و تمام مدیران و فعلان در حوزه گردشگری در تلاشند تا با ایجاد اقامتگاه های ارزان قیمت و امن برای مسافران و گردشگران، شرایط مناسب و امنی ایجاد کرده و در توسعه گردشگری در کشور گام بردارند.  

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار