عضو هيات رئيسه کميسيون کشاورزي مجلس با بيان اينکه اجراي الگوي کشت جهت ساماندهي بخش کشاورزي ضروري است؛ گفت: هم اکنون در کشورها اين مسئله ناديده گرفته شده است که کشت محصولات کشاورزي را با مشکلات زيادي مواجه کرده است.

هدايت الله ميرمرادزهي نماينده مردم سراوان و زابلي در خانه ملت در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران با اشاره به عدم اجراي الگوي کشت اظهار داشت: هر منطقه با توجه به آب و هوايي که دارد مي‌تواند ميزبان يک نوع محصول خاص باشد که اين مسئله به دليل عدم اجراي الگوي کشت کاملا ناديده گرفته شده است.

وي افزود: زماني که تغييرات را ناديده بگيريم و آموزش کشاورزي را مبنا قرار ندهيم مغلطه کاري در همه مناطق همه نوع محصولي کشت خواهد شد که اين مسئله به هيچ عنوان قابل قبول نيست و کشاورزي را زير سوال مي برد.

ميرمرادزهي به ذکر مثالي در اين خصوص بسنده کرد و ادامه داد: در مناطق گرمسيري توليد موز و انبه و در مناطق شمالي توليد مرکبات در اولويت است و اگر به طور مثال اقدام به کشت برنج در استان سيستان و بلوچستان کنيم قطعا يک کار بي نتيجه انجام داده ايم.

نماينده مردم سراوان و زابلي در خانه ملت اذعان داشت: اما هم اکنون اين مسائل ناديده گرفته شده و ما شاهد عدم اجراي الگوي کشت در کشور هستيم که براساس تحقيقات انجام شده اين مسئله تاثير بسزايي در راندمان کشاورزي ما گذاشته است.
انتهاي پيام/
برچسب ها: الگو ، کشت ، ضروری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار