مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان غربی گفت: تبلیغ برای مصرف مواد مخدر صنعتی یا همان قرص‌های روانگردان در آرایشگاه‌های زنانه نگران‌کننده است.

علی افتخاری در گفت‌و‌گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه، اظهار داشت: تبلیغ برای مصرف این مواد و تشویق بانوان برای استعمال آن در بعضی آرایشگاه‌های زنانه انجام می‌گیرد، با این بهانه که این مواد در خوش‌اندامی و کاهش وزن تاثیر زیادی دارد.

وی اعتیادآور نبودن این مواد را یکی از ادعاهای کذب عنوان کرد و گفت: مطرح کردن این قبیل ادعاهای بی‌اساس و از طرف دیگر وسوسه کردن بانوان، آن‌ها را در آستانه خطرات جدی قرار می‌دهد که باید اطلاعات لازم را در جامعه منعکس کرد.

افتخاری به برپایی سمینار آشنایی با پیامدهای سوءمصرف مواد مخدر در ارومیه با حضور مدیران دستگاه‌ها، پزشکان و قضات اشاره کرد و ادامه داد: این سمینار با هدف آشنا کردن اقشار مختلف جامعه با علائم اعتیاد، دلایل ابتلاء به اعتیاد و راه‌های مقابله با آن برگزار می‌شود.

مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان غربی از اینکه اغلب خانواده‌ها با علائم این بلای خانمان‌سوز ناآشنا هستند اظهار تاسف کرد و گفت: گاهی والدین یک فرد چهار یا پنج سال بعد از مبتلا شدن وی به این بلا متوجه می‌شوند که فرزندشان گرفتار شده است.

وی بر لزوم آشنا کردن خانواده با راه‌های مقابله و سپس درمان تاکید کرد و گفت: چنانچه خانواده‌ها با وظایف خود در این راستا آشنا شوند، در کنترل فرزندان خود بیش از پیش توفیق‌های لازم را کسب می‌کنند.

مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان غربی با اظهار به اهمیت آشنا شدن مسئولان، مدیران دستگاه‌ها و قضات با علائم اعتیاد خاطرنشان کرد: چنانچه در نخستین مراحل پیش‌روی اعتیاد متوجه شویم، می‌توان اقدامات لازم را برای درمان انجام داد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.