معاون توسعه پارک فناوری پردیس کشور گفت : بازار دارایی های فکری و ایده های مخترعان کشور از آذرماه امسال با همکاری سازمان بورس و ارواق بهادار راه اندازی می شود.

صابری در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک،در حاشیه افتتاح نخستین دفتر فن بازار منطقه ای کشور در اراک افزود: در این بازار سه نوع گواهینامه در حوزه اختراعات، طراحی صنعتی و اوراق بهادار صادر و معامله می شود و کسانی که بتواند با شاخص های مراجع ذیصلاح در این جرگه وارد شوند سرمایه معنوی و نواوری آنان ارزش گذاری و قابل معامله می شود.
وی گفت : هدف از ایجاد بازار دارایی های فکری در بورس فراهم کردن زمینه فروش اختراعات ، برند و طراحی های صنعتی با ساز و کار حفظ حقوق تولیدکنندگان آنها است و رویه کار در حوزه دارایی فکری و ایده در ارزشگذاری مانند سهام شرکت های دانش بنیان است.
معاون توسعه پارک فناوری پردیس کشور افزود : راه اندازی بازار دارایی فکری و ایده در بورس زمینه را برای حضور محصولات پژوهشی و دانش فنی تولید شده در دانشگاه ها و تمامی اشخاص حقیقی و حقوقی مهیا می کند.
صابری گفت : در شرایط تحریم تقویت دفاتر فن بازار و اتصال منطقه و هوشمندانه دانش بومی با حوزه تولید اصلی راهبردی است که مجموعه این حوزه توانمندی داخلی و پایه اقتصاد آگاهانه است.
وی افزود : پارک فناوری پردیس تنها پارک زیرمجموعه ریاست جمهوری است که از سال 82 با هدف ارتباط بین شرکت های صنعتی و دانش فنی و انصال هوشمندانه عرضه کنندگان دانشگاهی و مخترعین به ساختار تولید با مکانیزم تکنو مارکت ها یا فن بازار فعالیت دارد./س

برچسب ها: بازار ، ایده ، مخترعان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.