رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان اردبیل گفت: اولویت طرح‌های تحقیقاتی کشاورزی مهار بحران منابع و افزایش تولیدات کشاورزی است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ یوسف جهانی دیروز در شورای تحقیقات کشاورزی استان اظهار داشت: مسئله پژوهش و تحقیق یکی از مهم‌ترین مسائلی است که امروزه جوامع بشری برای توسعه و پیشرفت با آن روبه‌رو هستند.

وی گفت: اگر یک کشور با هدف کم کردن فاصله صنعتی و تکنولوژی خود با دیگر کشورهای پیشرفته باشد باید با تکیه بر تحقیق و پژوهش حرکت کند چرا که در سایه تحقیقات راهکارهای عملی در عرصه کار و فعالیت سازنده مهیا می‌شود که در آن شکست و عدم موفقیت به حداقل میزان خود می‌رسد.

جهانی خاطر نشان کرد: از طرفی کشورهای در حال توسعه با بهره‌گیری از تحقیقات و پژوهش‌های مورد نیاز به یک برنامه‌ریزی صحیح اقتصادی، اجتماعی، تولیدی و فرهنگی دسترسی پیدا می‌کنند.

رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان اردبیل افزود: استان اردبیل در کشور به عنوان قطب کشاورزی مطرح بوده و اهمیت تحقیقات برای ارائه برنامه‌ها و سیاست‌های کاری که با شرایط اقلیمی و آب و خاکی منطقه مطابقت داشته باشد بیش از پیش واضح‌تر می‌باشد.

جهانی در ادامه یادآور شد: البته نتایج طرح‌های تحقیقاتی با اطلاع‌رسانی به موقع و آیتم‌های ترویجی و آموزشی به دست تولید‌کننده در سر مزرعه در کنار محصول می‌رسد که در این صورت می‌توان اذعان داشت کار تحقیقات موفقیت‌آمیز بوده و نقش سازنده و اساسی در تولید دارد/س.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.