معاون فنی دفتر مدیریت عالی بیمارستان‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بر لزوم ارتقای آگاهی زنان در ارتباط با بیماری‌های شایع آنان برای حفظ و ارتقای سلامتی آنها تأکید کرد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران ارومیه جمشید کرمانچی در مراسم افتتاحیه کنگره بین‌المللی سلامت زنان که در سالن آمفی‌تئاتر مرکز آموزشی و درمانی امام خمینی (ره) ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: برگزاری کنگره سلامت زنان در دهه کرامت که مزین به تولد یکی از بانوان پرافتخار دنیای اسلام است اقدام بسیار ارزنده‌ای است که امید می‌رود در سایه برکت این ایام نتایج مطلوبی از این همایش حاصل شود.

معاون مدیریت عالی وزارت بهداشت زنان را نخستین قربانیان تصادفات کشور اعلام کرد و افزود: در بررسی‌های به عمل آمده مشخص شده تقید بانوان بر رعایت قوانین و مقررات ایمنی حین رانندگی بسیار کمتر از آقایان است که به منظور کاهش آسیب‌های وارده به آنان باید در این راستا اقدامات مقتضی انجام پذیرد.

وی مرگ و میر مادران حین زایمان را یکی از مهم‌ترین دلائل مرگ و میر زنان در دنیاعنوان کرد و افزود: از 278 هزار مرگ و میر مادران در دنیا 98 درصد آن در کشورهای در حال توسعه اتفاق می‌افتد، که در ایران نیز با وجود اقدامات بسیار سازنده در این راستا نیاز برای تداوم این اقدامات به منظور کنترل مرگ و میر مادران امری بسیار ضروری است.

کرمانچی بیماری‌های قلبی عروقی را عامل مهم دیگر در مرگ بانوان اعلام کرد و گفت: این مورد نیز در سال‌های اخیر به یکی از علل مهم مرگ و میر زنان در ایران تبدیل شده است که این مسئله کنترل و ورود بیش‌تر در این زمینه را تأکید می‌کند.

وی شیوع سرطان سینه در کشور را زنگ خطری برای کشور اعلام و بر لزوم ارتقای آگاهسازی مردم در شیوه شناسایی به موقع بیماری در میان زنان اشاره کرد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.